Mærsk åbner bæredygtigt lager i hjertet af Fredericia

0

Den 24. juni 2024 fandt indvielsen af Taulov Dry Ports nye bæredygtige lager sted i Fredericia, da byrådsmedlem John Erik Nyborg fra Fredericia Kommune sammen med Birna Odefors, Area Managing Director, Nordics, A.P. Møller – Mærsk, klippede den røde snor og erklærede bygningen for indviet. Der var samtidig rundvisninger i bygningen og et let traktement. Glæden var stor blandt de fremmødte, som talte både medarbejdere, samarbejdspartnere, kunder og repræsentanter fra Fredericia Kommune.

Lageret, der er på 40.000 m², er det første bæredygtige lager i Danmark opført af Taulov Dry Port til A.P. Møller – Mærsk. Placeringen ved motorvej E45 giver en central placering i Danmarks multimodale og grønne transportknudepunkt.

– Vi er stolte over at kunne offentliggøre vores første bæredygtige lager i Danmark. Mange af vores kunder har behov for langsigtede partnere, som kan levere logistikløsninger, der kan nedbringe kundernes klimaaftryk. Vores nye Taulov facilitet får en strategisk placering i et centralt europæisk knudepunkt med havn, motorvej og jernbane. Lageret bliver et nøgle asset i forhold til at skabe en optimeret og fleksibel supply chain for vores kunder, sagde Birna Odefors under indvielsen.

Det klimaneutrale lager er opført efter den europæiske BREEAM Excellent standard og vil være et nulemissions lager i driftsfasen, i overensstemmelse med Mærsks ambitiøse klimamål for dekarbonisering af driften i 2040. Lageret på 40.000 m² – med en option på yderligere 40.000 m² – er strategisk placeret med eksponering direkte til motorvejsnettet og vil blive et vigtigt knudepunkt i Mærsks stærke tilstedeværelse i det nord-europæiske marked med stigende efterspørgsel. Lageret tages efter planen i brug i 2024.

– Tendensen i markedet og hos vores kunder er, at de i stigende grad efterspørger logistikløsninger, der kan sikre lagerkapacitet, omkostningssikkerhed, synlig placering, fleksibilitet og hurtig adgang til markedet samt nedbringelse af klimaaftrykket. Mange af vores kunder efterspørger et partnerskab, der kan tilføre langvarige og bæredygtige distributions- og lagerløsninger, og ikke kun løsninger, der løser det kortsigtede behov for sikre forsyningskæder, som følge af for eksempel COVID-19, forklarede Birna Odefors.

Mærsks emissionsmål indebærer, at udledningen fra deres globale værdikæde inden for kølelogistik skal nedbringes med 90% inden 2030 (Fase 1 og 2).

Taulov Dry Port, ejet af ADP A/S og PFA Pension, har siden 2017 arbejdet på at udvikle innovative og bæredygtige lager- og logistikejendomme i et førende transportknudepunkt. Grønne løsninger, som Danmarks største brintstation, vil understøtte den grønne omstilling af transport- og logistiksektoren. Lagerdomicilerne opføres med bæredygtige energiløsninger, herunder solcelleanlæg, der ikke kun forsyner de enkelte lejemål med grøn strøm, men også bliver en bæredygtig energikilde til hele nærområdet.

Mærsks nulemissions lager finansieres af ADP A/S og PFA Pension og opføres efter Mærsks specifikationer og design. Der er indgået en 12-årig lejeaftale med mulighed for udvidelse og forlængelse.

– Aftalen med A.P. Møller – Mærsk er en milepæl i udviklingen af Taulov Dry Port og af stor betydning for vores partnerskab. Vi er stolte over at bidrage til Mærsks bæredygtige supply chain med et nulemissions lager til gavn for deres kunder. Infrastrukturen i området med Fredericia Havn, motorvejsnettet og jernbanenettet gør området til et europæisk multimodalt og grønt transportknudepunkt. Nye bæredygtige løsninger med grøn strøm til vores lagerbyggerier og en kommende brintstation vil være afgørende for at forbedre klimaaftrykket hos både Mærsks kunder og vores kunder, har Rune D. Rasmussen, CEO i ADP A/S tidligere sagt.

Under indvielsen blev det fremhævet, at lageret vil bringe Mærsk tættere på deres kunder og øge klimavenligheden. Birna Odefors understregede, at de nye faciliteter vil skabe arbejdspladser og være nyttige for nærområdet. John Erik Nyborg takkede Mærsk for deres engagement i byen, og der var stor glæde over de mange fremmødte, der også kunne se en el-lastbil og andre bæredygtige løsninger på dagen.

Læs også

Den Nye Lillebæltsbro skal have nyt midterautoværn

0
Foto: AVISEN

Midterautoværnet på Den Nye Lillebæltsbro er fra broens opførelse, og har dermed mere end 55 år på bagen. Nu står det for tur til at blive skiftet ud primært fordi samlingen mellem autoværn og brodæk er utæt.

Arbejdet vil stå på i perioden fra den 1. juli til udgangen af oktober. Arbejdet vil blive udført i aften og nattetimerne for at genere trafikanterne mindst muligt, og Vejdirektoratets entreprenør må arbejde på stedet i tidsrummet mellem klokken 19.00 og 06.00.

I det tidsrum vil to kørebaner være spærret i vestgående retning og én kørebane i østgående retning. Begge spærringer er i de baner tættest mod midterautoværnet.

Der vil primært blive arbejdet med dette mandag til fredag, og hastigheden vil i aften- og nattetimerne blive sat ned til 80 km/t. I dagtimerne er der ingen restriktioner for trafikanterne.

Det er samme type autoværn, som kommer op igen, og det vil forhåbentlig kunne holde de kommende 55 år.

Opgaven er en del af Vejdirektoratets forberedende arbejder til udskiftning af belægningen og fugerne på broen, som skal finde sted i 2026 og 2027.

Vejdirektoratet beklager på forhånd de gener, arbejdet måtte have for trafikanterne på strækningen.

På Vejdirektoratets trafikkort kan man altid holde sig opdateret om den aktuelle situation på statsvejene og få viden om restriktioner for trafikken, konkrete vejarbejder og øvrige trafikmeldinger.

Ramte 8-årig dreng: Flugtbilist har meldt sig selv

0

I torsdags blev en 8-årig dreng ramt af en bil, da han var på vej til skole. Den pågældende bilist har nu meldt sig selv til politiet efter at have læst om efterlysningen i medierne.

Bilisten, der er en mand fra Fredericia, skal nu afhøres, og Sydøstjyllands Politi har ikke yderligere kommentarer til sagen på nuværende tidspunkt

Læs også

Årets første studenter på Fredericia Gymnasium

0
Foto: AVISEN

Hvert år er det en stor tradition, at Fredericia Gymnasium fejrer de første studenter. Det var to glade piger, der kunne få deres hue på og dermed afslutte deres forløb efter en hård eksamensperiode.

Nu er flaget hejst på Fredericia Gymnasium. Det er en festdag, og rektor Jørgen Lassen var glad og stolt af at kunne tage de nybagte studenter ud foran gymnasiet på Nørrebrogade, hvor de fik æren af at hejse flaget i dagens anledning. I de kommende dage vil de unge begynde deres traditionsrige festligheder, så gader og veje vil blive præget af glade unge mennesker, der har afsluttet et stort kapitel i deres liv.

Foto: AVISEN

– Det er dejligt at blive den første student i år. Nu skal jeg ikke se alle andre blive det før mig, sagde Freya Cecilie Madsen (3j, STX), der også var glad for at det hele nu er overstået.

Det blev en solskinsdag med mange smil på læberne, da hun sammen med Laura Imer Nielsen (2p, HF), fik lov til at se flaget blafre foran gymnasiet.

Foto: AVISEN
Foto: AVISEN
Foto: AVISEN
Foto: AVISEN
Foto: AVISEN

Slagsmål foran Cafe Razz præger døgnrapporten fra Middelfart

0

Middelfart Kommune har haft en begivenhedsrig weekend med flere episoder af hærværk og tyveri. Den mest opsigtsvækkende hændelse fandt sted foran Cafe Razz på Havnegade, hvor et voldsomt slagsmål brød ud natten til fredag. Videomateriale hjalp med at identificere tre gerningspersoner.

Seriehærværk på biler i Basunen
Den 23. juni blev 7-8 biler udsat for hærværk på Basunen i Middelfart. Gerningsmanden affyrede fyrværkeri, hvilket resulterede i brændt lakskader på bilernes tage og kølerhjelme. Anmelderen fandt stumper af fyrværkeri på jorden.

Hærværk på varebiler
Flere episoder af hærværk på varebiler blev rapporteret:

  • Hans Bangsvej: Den 22. juni blev en varebil udsat for hærværk, hvor højre forreste trekantrude blev knust med en ukendt genstand.
  • Algade: Samme dag blev en anden varebil ramt. Her blev venstre siderude knust, og et handicapskilt blev stjålet.

Tyveri af nummerplader
Den 21. juni blev begge nummerplader stjålet fra en personbil på Mølleløkken i Middelfart.

Slagsmål foran Cafe Razz
Den 21. juni kl. 00:12 opstod der slagsmål foran Cafe Razz på Havnegade. På baggrund af en videooptagelse af hændelsen lykkedes det politiet at identificere tre gerningspersoner, som blev sigtet for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen.

Indbrud i Nørre Aaby
Den 23. juni kl. 14:50 blev der rapporteret om et indbrud på Bøgevej i Nørre Aaby. En dør var brudt op, men der blev umiddelbart ikke stjålet noget.

KL: Besparelser på 3 mia. kr. på beskæftigelsesindsatsen bør kraftigt genovervejes

0

Ekspertgruppen lægger op til et paradigmeskifte, som KL længe har efterspurgt. Men en besparelse på 3 mia. kan ikke undgå at gå ud over borgerne, understreger KL-udvalgsformand.

Ekspertgruppen for fremtidens beskæftigelse har mandag præsenteret sit bud på, hvordan en model for fremtidens beskæftigelsesindsats skal se ud. 

Formand for KL’s Arbejdsmarkeds- og Borgerserviceudvalg, Peter Rahbæk Juel, kvitterer for, at de har gået til opgaven med krum hals:

”Det er en svær opgave, som ekspertgruppen er blevet stillet. Jeg vil derfor gerne kvittere for det store stykke arbejde, de har lavet, hvor borgerne og virksomhederne har været i fokus. Hvis regeringen og Folketinget gennemfører en stor del af anbefalingerne, vil vi utvivlsomt få et bedre beskæftigelsessystem,” siger Peter Rahbæk Juel og fortsætter:

”Men det er bekymrende, at der fortsat holdes fast i en besparelse på 3 mia. kr. i en tid, hvor manglen på arbejdskraft er en af vores allerstørste udfordringer. Jeg har hele tiden sagt, at man skal passe på med ikke at høste, før man har sået.  Nu er ekspertgruppen kommet med nogle anbefalinger – men der er stadig lang vej endnu, før man kan begynde at tale om reelle forandringer. Vi har allermest brug for at kunne bruge ressourcerne på at understøtte virksomhederne og hjælpe borgerne godt videre på arbejdsmarkedet,” siger han.

KL opfordrer Folketinget til at være modige 

Ekspertgruppen anbefaler en gennemgribende forenkling af en alt for knopskudt og detaljeret beskæftigelseslov. De anbefaler at slanke den statslige styring, hvor fokus skal skifte fra ”tælleri” til resultater, samt markant færre målgrupper og en kraftig reduktion af de mange regler.

”Hvis Folketinget har modet til at følge ekspertgruppens anbefalinger, kan de ledige se frem til en individuel indsats på deres præmisser, hvor der i langt højere grad tages højde for den enkelte borgers behov. Nu har ekspertgruppen gødet jorden for, at vi kan få et tiltrængt opgør med alt det, der får ledige og udsatte borgere til at føle sig som brikker i et stort system. Derfor vil vi i KL holde skarpt øje med, om regeringen nu leverer de nødvendige regelforenklinger,” siger udvalgsformanden og fortsætter:

”KL ser frem til at blive inddraget i den videre proces og fortsætte dialogen med regeringen om, hvordan vi sikrer den bedst mulige beskæftigelsesindsats. Vi står over for en grundlæggende forandring af vores beskæftigelsesindsats, som skal omstilles fra et bureaukratisk og regelstyret system til et system med fokus på tillid til borgerne, medarbejderne og virksomhederne. Det er derfor afgørende, at man ikke haster en reform igennem, men i stedet holder fast i, at det bliver gjort ordentligt.”

Beskæftigelsesindsatsen skal ligge i kommunerne

KL’s udvalgsformand noterer derudover med tilfredshedshed, at ekspertgruppen anbefaler, at beskæftigelsesindsatsen fortsat skal være kommunalt forankret og tage udgangspunkt i den enkelte borgers behov, medarbejdernes faglighed og samarbejdet med virksomhederne:

”Det er vigtigt at holde fast i en kommunal forankring, for kommunen har både det økonomiske ansvar, myndighedsopgaven og det brede, lokale arbejdsmarkedskendskab. Derudover er kommunernes medarbejdere dem, der sidder overfor borgeren og bedst ved, hvilken hjælp de har brug for,” siger Peter Rahbæk Juel og understreger samtidig, at samarbejdet med de andre aktører også fremover vil være vigtigt:

”Vi har gennem en årrække udviklet rigtig gode samarbejdsrelationer med a-kasserne, virksomhederne og de private aktører. Det samarbejde skal vi holde fast i fremover.”

Rune D. Rasmussen lægger fundamentet for Fredericias grønne fremtid

0

En af hovedarkitekterne bag den nye partnerskabsaftale mellem ADP A/S, Evida og TotalEnergies Denmark, havnedirektør Rune D. Rasmussen, er en grundig mand. Det er man ikke i tvivl om efter fredagens aftale. Vi har talt med manden, der sætter Fredericia på det grønne landkort.

Før folketingsvalget i 2022 inviterede Fredericia Havn med Rune D. Rasmussen i spidsen et væld af nationale, regionale og lokale politikere forbi havnens hovedkontor i Port House, Kanalbyen. Der var dækket op med chokolade, kaffe og vand. Han havde en visuel præsentation klar, der lagde op til de efterfølgende drøftelser. Til møderne deltog også ministre, ligesom jeg var inviteret med for at skrive om møderne. Ambitionerne var tårnhøje, men ikke umulige, var konklusionen fra daværende klimaminister Dan Jørgensen. Men der skulle gøres et grundigt stykke arbejde for at komme i mål. Det vidste havnedirektøren i Fredericia godt. Han var forberedt og kunne svare på alt.

Dan Jørgensen på besøg i Fredericia, hvor han fik mulighed for at prøve kræfter med en af de store kraner. Foto: AVISEN

Da Troels Lund Poulsen var forbi, blev der delt fif ud fra venstrepolitikeren, der i dag er forsvarsminister: Få flere med, flere virksomheder og få flere byer involveret, sagde han. Rune D. Rasmussen lyttede og tog noter. Niels Flemming Hansen fra Det Konservative Folkeparti var også begejstret, da han havde hørt om projektet i Fredericia. Mulighederne er enorme, sagde han. I fredags realiserede han og ADP A/S første del af det arbejde, der på sigt skal føre Fredericia videre i den grønne omstilling.

Fv. Pernelle Jensen, Tobias Jørgensen, Troels Lund Poulsen, Rune D. Rasmussen (ADP) og Christoffer Aagaard Melson. Foto: AVISEN

Rune D. Rasmussen sidder i bilen på vej hjem til familien. Det er fredag, han er træt, fortæller han, men slår fast, at det er intet mindre end fantastisk, hvad ADP A/S har opnået her.

Rune D. Rasmussen, Kirsten Hassing Nielsen, Niels Flemming Hansen og Tommy Rachlitz Nielsen. Foto: AVISEN

– Det er derfor, at mit job er så givende. Vi kan så meget i Fredericia. Jeg er helt med på, at det startede med et Power-to-X-eventyr, som vi ønskede at udforske. Nu begynder vi et andet sted, og det giver faktisk rigtig god mening, at vi startede der. Men vi fandt ud af, at vi skulle begynde et andet sted. Jo mere man sætter sig ind i det, jo flere udfordringer opstår der for at få det til at lykkes, siger Rasmussen.

Rune D. Rasmussen har ved flere lejligheder slået fast, at han ikke er akademiker, men man må ikke veje ham for let af den grund. For bag den ydmyghed gemmer sig en stædig ung direktør fra Mors, opvokset i landbruget. Han er vant til at se korn vokse. Han er vant til at så. Nu høster han, og vejen derhen er gået via mange timers forberedelser.

– Jeg er startet fra bunden. Husk på, at jeg er en speditør fra Mors. Jeg har ikke gået på universitetet, men jeg brænder for at lære nye emner. Så for mig startede det med bøger for at forstå alt fra molekyler til muligheder. Der blev sat nogle streger på et stykke papir, og her går det op for mange, at Fredericia og Trekantområdet har en ekstremt god infrastruktur til energi, siger han og tilføjer:

– Ud fra en værdikædebetragtning kan vi noget ekstra. Om det er fjernvarmeforsyning, dybvandshavn, raffinaderi, elektricitet eller meget andet, så kan vi alt. Vi har også Danmarks største spildevandsanlæg. De mange aspekter spiller en afgørende rolle for at nå frem til Power-to-X-eventyret. Det kræver store investeringer, men vi vil også se et direkte afkast på flere parametre, herunder vækst og beskæftigelse.

Selvom et skridt er taget, er der lang vej endnu. Det ved Rune D. Rasmussen godt. Der skal bygges et fundament. Der er derfor drukket litervis af kaffe, skrevet, analyseret, afholdt møder, skrevet og analyseret igen, for at nå dertil, hvor man er nu.

– Det har ikke været let at nå så langt som nu. Vi havde en udfordring i at finde ud af, hvordan vi skulle komme derhen. Der er blevet drukket ekstremt mange kopper kaffe gennem to år for at forstå, hvad det er for nogle penge og klimamål, der er forbundet med CO2, brint, elektricitet, vand og alternative brændstoffer, siger han og uddyber:

– Men rejsen har også været som at bygge et hus. Vi skal starte med fundamentet, før vi kan flytte ind. Politikerne har sat en række klimamål, og her kan vi levere. Vi kan lagre CO2, hvilket er en grundforudsætning for Power-to-X.

Perspektiverne er gode

Nu venter der mere arbejde, flere analyser, myndighedsarbejde og flere møder. Perspektiverne er havnedirektøren ikke i tvivl om.

– Perspektiverne er gode. Vi kan bygge en infrastruktur, der gør, at Danmark kan konkurrere internationalt. Når vi har nået de mål, hvor CO2 kan lagres og Power-to-X er modnet, så vi kan bruge det, kan vi lede CO2 hen, hvor det skal bruges til produktion. Her bidrager vores nye partnerskab, og potentialet er stort. For at sætte lidt procenter på, så kan vi løfte vores årsproduktion med op til 60 procent. Det er kæmpestort, men det er også det hele værd, at vi er nået hertil, selvom processen har været kringlet, siger han og fortsætter:

– Det har ikke været nemt. Jeg er et rationelt menneske født i en verden af logistik, hvor alt er håndterbart. Man flytter noget for at opnå et resultat i en organisation og branche, hvor vi kan følge det præcist. Dette er lidt anderledes, men alligevel ens. Vi har skullet udvikle noget, der langt hen ad vejen er modsat vores kerneforretning. Vejen kan være svær, men det er også motiverende at arbejde med nye perspektiver.

Stoltheden er ikke til at tage fejl af, da Rune D. Rasmussen fortæller historien, imens han har kursen mod Jylland. Vi leverer i en national kontekst, ja international, hvis vi løfter det helt op, fortæller han om det arbejde, der er foregået og skal i gang:

– Det har til tider været frustrerende, men også spændende at arbejde i en verden, hvor man går fra kraner ved havnen til lagerbygninger i Taulov, laver ESG-regnskaber og meget andet. Men den værdikæde, vi arbejder med her, leverer i en national kontekst. Det har fyldt meget i vores organisation. Det er spændende, og det er blevet løftet op, absorberet og formet. Det bliver en vigtig del af fremtidens ADP, slutter Rune D. Rasmussen, CEO for ADP A/S.

Læs også

Da 4-årig pige forsvandt viste et helt område sammenhold

0

Da en 4-årig pige forsvandt under en gåtur med sin familie i området omkring Kaltoftevej i Fredericia, satte politiet og borgere talstærkt ind.

Pigen var på besøg hos familie sammen med sine forældre, da hun pludselig ikke var til at finde efter gåturen. Familien alarmerede straks alle gæster og satte dem i gang med at søge i nærområdet. Kort efter blev hele Fælledvejskvarteret aktiveret, og mange beboere cyklede rundt i området for at lede efter pigen.

Politiet ankom hurtigt til stedet og iværksatte en koordineret eftersøgning. Da minuttene gik uden resultat, blev en hundepatrulje tilkaldt. For at give hundene de bedste betingelser for at finde pigen, blev de mange mennesker, der hjalp med at lede, bedt om at bruge cykler, så hundene ikke fik for mange forkerte spor.

Lidt over en time efter, at pigen var blevet meldt savnet, blev hun fundet i nærheden af huset, hvor familien var på besøg. Forældrene kunne ånde lettet op, og politiet og familien informerede straks de mange borgere i Fælledvejskvarteret, som havde deltaget i eftersøgningen, om den glædelige nyhed.

Læs også

Politiet stadig uden spor efter påkørsel af 8-årig dreng i Erritsø

0

Politiet har endnu ikke fundet spor i sagen om en 8-årig dreng, der blev påkørt i et fodgængerfelt ved Erritsø Fællesskole, afdeling Højmosen, torsdag morgen. Drengen var på vej i skole og trak sin cykel, da en bilist overså ham og påkørte ham.

Uheldet skete torsdag morgen omkring klokken 8.00, da drengen krydsede vejen i fodgængerfeltet. En bilist, der kørte i nordlig retning, ramte fronten af drengens cykel, hvilket fik drengen til at falde. Der skete skade på cyklen, men bilisten fortsatte uden at stoppe.

Den involverede bil beskrives som en brun BMW. Politiet har opfordret alle, der har oplysninger om hændelsen eller har set noget mistænkeligt i området, til at kontakte dem på telefon 114.

På trods af politiets opfordringer har ingen borgere henvendt sig med oplysninger i sagen. Mikkel Ross fra Sydøstjyllands Politi udtaler, at man stadig mangler vidneudsagn og håber på henvendelser fra offentligheden.

Nu kan byggeriet af den nye brandstation i Kolding gå i gang

0

Kolding Kommune har som bygherre indgået en aftale med List Byg, der skal bygge Koldings nye brandstation. Den bliver efter planen klar til indvielse omkring 1. december 2025

Nu er der underskrifter på den kontrakt, der forpligter totalentreprenøren List Byg med base i Kolding til at opføre den nye brandstation på Kobbervej i Kolding.

Aftalen mellem Kolding Kommune og List Byg indebærer, at den nye brandstation skal kunne tages i brug omkring 1. december næste år. Firmaet kan nu gå i gang med at projektere opgaven, og spaden forventes stukket i jorden i løbet af efteråret i år.

– Det er dejligt, at processen går efter planen, så vi snart kan se frem til en nye brandstation. Vi har et stærkt brandberedskab i Kolding, der har brug for en fremtidssikret station, og det får vi altså om ca. halvandet år. Jeg ser frem til at følge byggeriet og glæder mig til, at det står færdigt, så beredskabet kan komme i nye, moderne rammer. På den nye placering er der let adgang til motorvejsnettet og en forbedret adgang til den nordvestlige del af kommunen, påpeger borgmester Knud Erik Langhoff, der også er formand for Beredskabskommissionen.

Mejeriet har tegnet stationen

Den nye brandstation er tegnet af Mejeriet A/S. Den kommer i alt til at fylde 1.900 m2 fordelt på to sammenhængende bygninger.

Den ene bygning er selve garageanlægget, hvor brandkøretøjerne skal rykke ud fra. Garagen kommer til at vende ud mod Kobbervej. Den anden bygning huser administrationen og de faciliteter, som brandfolkene har brug for i det daglige. Det vil bl.a. sige hvilerum, opholdsrum, køkken og baderum samt et undervisningslokale, der også kan bruges som kommandocentral i krisesituationer.

Brugerne har været med til at indrette

Den nye brandstation bliver bygget efter inspiration af, hvordan man har bygget nye stationer andre steder i landet, og bygningernes indretning er fastlagt i et tæt samarbejde med dem, der skal bruge stationen, når den står færdig. Det er bl.a. de frivillige, det administrative personale og de ansatte brandfolk.

– Vi er meget tilfredse med planerne for byggeriet, og vi glæder os til at kunne flytte ind i en ny, moderne og fuldt ud funktionel brandstation om cirka halvandet år, siger beredskabsdirektør i TrekantBrand Jarl Vagn Hansen.

Det er Kolding Kommune, der ejer den nye brandstation, som TrekantBrand skal leje sig ind i.