Fredericia Musicalteater har skiftet deres gamle logo ud. Nu pryder et nyt logo, som blandt andet er inspireret fra Broadway, facaden på teatret i Prinsessegade.

Har du kigget en ekstra gang, når du er gået forbi Fredericia Musicalteater i den seneste tid, er det med god grund. Et nyt logo er kommet op, og det sker som en udledning af, at en ny identitet er udarbejdet.

– Vi er i gang med at bygge teatret op, og jeg har arbejdet på en ny identitet, website og billetsystem for at give kunderne en bedre oplevelse, siger teaterdirektør Thomas Bay.

For noget tid siden indgik Fredericia Musicalteater en aftale med AHA Creations, men det er ikke på baggrund af det, at den nye identitet er tænkt.

– Det er en del af det nye, men skiftet af logo osv. er uafhængigt, selvom vi selvfølgelig snakker sammen. Den nye identitet er designet til at rumme det hele. Det inkluderer musik, drama, latter og stærke følelser, og det er det, identiteten skal kunne favne. Vores logo skal placeres på det materiale, vi omformer, siger Thomas Bay.

Thomas Bay har selv været dybt involveret i processen, og så har et eksternt firma, Black stået for at eksekvere blandt andet Thomas Bays ideer.

– Designet består af kasser. Hvis man har besøgt de store teatre på Broadway, er der ofte et skilt foran teatrene med et “grid”, hvor der placeres bogstaver. I Fredericia har vi den unikke struktur inden for voldene med lige gader, og det bliver jeg mindet om, når jeg ser disse kasser. Skrifttypen er “Family”, som har en underliggende betydning, fortæller Thomas Bay.

Hele identitetsskabelsen bygger videre på den “arv” som Fredericia Musicalteater har at se tilbage på i den historiske bygning, som har rummet adskillige store forestillinger gennem tiden.

– Vi bygger videre på fundamentet af det gamle teater, som igen bygger på en 100-årig tradition for musik. Det er en arv, vi bygger videre på, både med skolen og teatret, i lyset af den historik, der findes, slutter Thomas Bay.