4.9 C
Copenhagen
søndag 21. december 2025

Voldsanmeldelse fældede 44-årig mand fra Fredericia – varetægtsfængslet efter narkofund

0
Voldsanmeldelse fældede 44-årig mand fra Fredericia – varetægtsfængslet efter narkofund

KRIMI. Den 44-årige mand, der tirsdag eftermiddag blev anholdt og sigtet for både vold og besiddelse af en større mængde narkotika i Fredericia, er nu blevet varetægtsfængslet i fire uger.

Det oplyser Sydøstjyllands Politi onsdag eftermiddag.

Sagen startede tirsdag, da en mand personligt mødte op på politistationen i Fredericia og fortalte, at han var blevet udsat for vold af en bekendt. Episoden, der ifølge vicepolitikommissær Arno Rindahl Petersen fra Patruljecenter Syd fandt sted omkring klokken 14.50, førte politiet til den nu fængslede mands adresse.

Her blev den 44-årige sigtet for vold, men sagen udviklede sig hurtigt yderligere, da politiet bemærkede mistænkelige rester af amfetamin på mandens køkkenbord.

– Patruljen bemærker, at der ligger lidt rester af amfetamin på køkkenbordet. På den baggrund vælger de at foretage en ransagning af bopælen, og her finder man en god mængde amfetamin – lidt over 500 gram i alt, forklarede vicepolitikommissær Arno Rindahl Petersen tidligere.

Dermed gik sagen fra en mindre voldsepisode til en større narkotikasag. Den 44-årige blev anholdt og sigtet både for vold og for besiddelse af narkotika med henblik på salg.

Onsdag formiddag klokken 10.30 blev han fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Kolding, hvor anklagemyndigheden havde anmodet om lukkede døre af hensyn til efterforskningen.

Retten valgte altså at følge anklagerens anmodning om varetægtsfængsling, og den 44-årige skal nu sidde fængslet foreløbigt i fire uger, mens politiets efterforskning fortsætter.

Sydøstjyllands Politi skriver på det sociale medie X:

– Resultat: Den 44-årige blev varetægtsfængslet i fire uger.

Havnedirektør om trusler mod ansatte: »Vi kan ikke acceptere, at vores medarbejdere ikke bliver talt ordentligt til«

0
Havnedirektør om trusler mod ansatte: »Vi kan ikke acceptere, at vores medarbejdere ikke bliver talt ordentligt til«

BUSINESS: Efter at Crossbridge Energy onsdag kunne fortælle, at flere af virksomhedens medarbejdere har modtaget grove personlige trusler via telefon, bekræfter havnedirektør Rune Rasmussen fra ADP A/S, at havneselskabet tidligere har oplevet lignende hændelser.

»Vi har ikke oplevet trusler i går, som Crossbridge har. Men vi har tidligere haft situationer, hvor vi har måttet afskærme vores medarbejdere fra direkte dialog med offentligheden, fordi tonen simpelthen har været for grov og personlig,« siger Rune Rasmussen.

Han understreger, at selv om langt de fleste henvendelser er konstruktive og foregår i god tone, så er der også undtagelser, som gør indtryk:

»I 9,5 ud af 10 tilfælde oplever vi heldigvis en ordentlig og sober tone, men vi har altså også oplevet eksempler på, at folk ikke kan finde ud af at tale ordentligt og bliver personlige. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt.«

Han betegner udviklingen som »bekymrende«, efter at Crossbridge nu også har oplevet grove trusler mod ansatte, og ser det som et klart signal om, at situationen skal drøftes internt.

»Vi er nødt til at sætte os ned igen og finde ud af, hvordan vi håndterer den slags forespørgsler fremover, for vi kan jo ikke acceptere, at vores medarbejdere ikke bliver talt ordentligt til,« slutter Rune Rasmussen.

Læs også

Crossbridge Energy modtager grove trusler efter støjklager

0
Crossbridge Energy modtager grove trusler efter støjklager

STØJ. Støjproblemerne på Fredericia Havn eskalerede tirsdag, hvor medarbejdere hos Crossbridge Energy blev udsat for grove trusler fra frustrerede borgere.

Det fortæller Torben Øllegaard Sørensen, pressechef hos Crossbridge Energy, som ejer og driver raffinaderiet på Egeskovvej samt olieterminalen på Fredericia Havn.

»Vi oplevede desværre en ny og uacceptabel udvikling i går. Vi havde skibe liggende ved vores kajanlæg, og det gav anledning til en række støjklager. Men desværre modtog vores medarbejdere denne gang også personlige og meget grove trusler,« siger Torben Øllegaard Sørensen.

Han understreger, at virksomheden tager alle klager meget seriøst, og at der eksisterer klare procedurer for, hvordan klager registreres og håndteres i samarbejde med Miljøstyrelsen.

»Vi gør, hvad vi kan, for at tage klagerne alvorligt og følge op på dem. Derfor er det også særdeles ubehageligt, når vores medarbejdere modtager personlige trusler, mens de passer deres arbejde. Det er en fuldstændig uacceptabel situation, som vi selvfølgelig også har orienteret myndighederne om,« siger Torben Øllegaard Sørensen.

Han fortæller, at medarbejderne naturligt nok er bekymrede efter hændelserne:

»Selvfølgelig er vores medarbejdere bekymrede. De skal kunne føle sig trygge, når de går på arbejde. Derfor er vi nødt til at se på, hvordan vi bedst muligt kan håndtere situationen fremadrettet.«

Torben Øllegaard Sørensen fortæller videre, at truslerne kom via telefonopkald, hvor medarbejderne blev konfronteret direkte.

»Det var grove, personlige trusler, som gik langt over stregen. Vi må se på, hvilke konsekvenser det skal have. Men jeg kan sige med det samme, at det er helt uacceptabelt,« lyder det.

Crossbridge Energy understreger, at selskabet arbejder kontinuerligt med at finde løsninger på støjproblematikken og ønsker at gøre dette grundigt og seriøst:

»Vi arbejder ud fra data og konkrete undersøgelser, så vi kan finde løsninger, der rent faktisk har en effekt. Vi vil ikke gå ud med hurtige løfter, som vi måske ikke kan holde. Det vil kun skabe yderligere frustration. Vi vil være seriøse og ansvarlige,« siger Torben Øllegaard Sørensen.

Virksomheden har allerede kontaktet relevante myndigheder om truslerne og er i dialog med både havneselskabet ADP og Miljøstyrelsen omkring håndtering af støjproblemerne.

Læs også

Crossbridge Energy: »Vi tager støjklager meget seriøst«

0
Crossbridge Energy: »Vi tager støjklager meget seriøst«

STØJ: Støjproblemerne fra Fredericia Havn fortsætter med at skabe debat blandt borgere og politikere. Flere kilder har nu peget på, at en væsentlig del af støjproblemerne kan stamme fra Crossbridge Energys havneterminal på Kongensgade, hvor tankskibe jævnligt ligger til.

Torben Øllegaard Sørensen, pressechef hos Crossbridge Energy, bekræfter, at virksomheden den seneste tid har modtaget et stigende antal klager fra borgere, der oplever støjgener.

»Vi har desværre her den seneste tid fået rigtig mange klager. Generelt har vi ikke modtaget mange klager over tid, men de er kommet her de seneste måneder,« siger Torben Øllegaard Sørensen, der samtidig understreger, at virksomheden er meget opmærksom på problemerne.

»Vi tager det meget seriøst, og vi er fuldt ud klar over, at folk føler sig generet af støjen,« siger han.

Støj skaber frustration blandt borgere

Mandag aften deltog mange frustrerede borgere på byrådsmødet i Fredericia, hvor de klart gav udtryk for, at støjen er blevet ulidelig, og flere fortalte, at de overvejer at flytte fra området, hvis ikke problemet bliver løst.

Torben Øllegaard Sørensen forstår frustrationen:

»Vi er meget opmærksomme på, at folk oplever generne. Vi har faste procedurer, hvor vi følger op på klagerne, og vi orienterer Miljøstyrelsen løbende om de tilfælde, hvor der konstateres støjgener.«

Han forklarer desuden, at Crossbridge Energy regelmæssigt taler med ADP A/S, Fredericia Havn, om situationen:

»Både havnen, ADP, og vi tager det meget seriøst. Det er noget, vi er løbende i dialog om.«

Ingen aktuelle planer om konkrete tiltag

Crossbridge Energys havneterminal ligger separat fra ADP’s havneområde, og Torben Øllegaard Sørensen erkender, at støj kan opstå fra virksomhedens faciliteter, men at konkrete forbedringer eller investeringer ikke er lige på trapperne:

»Vi prøver altid på, om vi kan gøre noget ved det. Det er en proces, hvor man hele tiden kigger på mulighederne, men det er jo ikke noget, der bliver lavet om fra dag til dag,« siger han.

På spørgsmålet, om Crossbridge har aktuelle planer for at dæmpe støjen fra anlægget, svarer han:

»Ikke sådan, at jeg kan svinge dem ud her og nu. Vi kigger bestemt på, hvad der kan gøres.«

Samarbejde med Miljøstyrelsen

Ifølge Torben Øllegaard Sørensen er Miljøstyrelsen myndighed for Crossbridge Energys anlæg, og virksomheden rapporterer løbende støjgener og klager hertil:

»Vi gør alt, hvad man kan gøre. Skulle der komme et skib eller andet, som giver anledning til klager, så modtager vi dem, verificerer dem og indrapporterer til Miljøstyrelsen, så de er bekendt med det.«

Crossbridge Energy understreger, at de følger debatten om støjproblemerne nøje:

»Vi følger selvfølgelig med i debatten, og vi er klar over, at det skaber utrolig stor opmærksomhed.« Debatten om støjproblemerne forventes at fortsætte, og Crossbridge Energy oplyser, at man også fremadrettet vil have stor fokus på at afhjælpe borgernes gener.

Læs også

Offer gik til politiet – så faldt hammeren

0
Offer gik til politiet – så faldt hammeren

KRIMI. En sag, der tirsdag eftermiddag startede med en simpel voldsanmeldelse, udviklede sig hurtigt til noget større for Sydøstjyllands Politi. Anmeldelsen førte nemlig betjentene direkte til mere end et halvt kilo amfetamin og en anholdelse af en 44-årig mand.

Vicepolitikommissær Arno Rindahl Petersen fra Patruljecenter Syd fortæller, at sagen begyndte omkring klokken 14.50 tirsdag, da en mand dukkede personligt op på politistationen og fortalte, at han netop havde været udsat for vold.

– Han oplyser, at han er blevet udsat for vold, og at han kender vedkommende, der har udsat ham for det, siger vicepolitikommissæren og fortsætter:

– Da vi afhører ham nærmere om episoden, forklarer han, at han har modtaget et knytnæveslag samt to lussinger. Han har ikke fået nogen alvorlige skader.

Politiet besluttede sig herefter for at tage ud til den mistænkte gerningsmands bopæl for at få sagen afklaret. På adressen traf betjentene en 44-årig mand, der først blev sigtet for vold.

Men her sluttede sagen ikke. Da patruljen befandt sig på stedet for at sigte manden for vold, bemærkede betjentene hurtigt noget mistænkeligt på adressen, som fik deres opmærksomhed:

– Patruljen bemærker, at der ligger lidt rester af amfetamin på køkkenbordet. På den baggrund vælger de at foretage en ransagning af bopælen, og her finder man en god mængde amfetamin – lidt over 500 gram i alt, forklarer Arno Rindahl Petersen.

Dermed voksede sagen hurtigt fra en relativt ukompliceret voldsepisode til en større narkotikasag, hvor politiet nu undersøger, om der har været tale om salg af stoffer fra adressen. Den 44-årige blev derfor anholdt på stedet og sigtet både for vold og for besiddelse af narkotika med henblik på salg.

Onsdag formiddag klokken 10.30 bliver manden fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Kolding. Anklagemyndigheden har anmodet om lukkede døre under retsmødet af hensyn til den videre efterforskning.

Vicepolitikommissæren fortæller afslutningsvis, at al narkotika er blevet sikret, og at politiets efterforskning fortsat pågår.

Kvindes løbetur i Kongensstræde blev afbrudt af umotiveret vold

0
Kvindes løbetur i Kongensstræde blev afbrudt af umotiveret vold

KRIMI. En 25-årig kvinde fra Fredericia fik sig tirsdag aften en ubehagelig oplevel­se, da hun under en løbetur blev udsat for et tilsyneladende umotiveret overfald midt på gaden.

Vicepolitikommissær Arno Rindahl Petersen fra Patruljecenter Syd oplyser, at overfaldet fandt sted omkring klokken 18.39 tirsdag aften på Kongensstræde i Fredericia.

– Forurettede fortæller, at hun er umotiveret blevet overfaldet af en anden kvinde på gaden. Episoden sker, mens anmelder var ude at løbe, fortæller vicepolitikommissær Arno Rindahl Petersen.

Ifølge kvindens forklaring til politiet kom gerningspersonen pludselig ud af det blå og gav hende et hårdt knytnæveslag i baghovedet. Hun blev naturligvis forskrækket og løb straks væk fra stedet, hvor hun kort efter ringede til politiet.

Gerningskvinden forsvandt umiddelbart efter overfaldet, men politiet står med en detaljeret beskrivelse af hende, oplyser Arno Rindahl Petersen:

– Gerningskvinden beskrives som almindelig af bygning, cirka 170-175 centimeter høj og omkring 30-35 år gammel. Hun havde skulderlangt, lyst og usoigneret hår, var iført sandfarvede bukser og en grøn trøje, forklarer vicepolitikommissæren.

Politiet er lige nu i gang med at undersøge sagen nærmere og håber på henvendelser fra vidner, der måtte have set overfaldet på Kongensstræde eller har andre oplysninger, der kan lede til identifikation af gerningskvinden.

Energiselskab accepterer bøde på 700.000 kr.

0
Energiselskab accepterer bøde på 700.000 kr.

BUSINESS. Energiselskabet Grøn Elforsyning accepterer en bøde på 700.000 kr. fra Forbrugerombudsmanden i en sag om manglende samtykke og vildledning. Det sker dog ikke uden en vis undren fra selskabets side.

Forbrugerombudsmanden anmeldte Grøn Elforsyning i oktober sidste år, efter at 27 forbrugere over en periode på knap to år havde klaget over at være blevet kontaktet af selskabet uden gyldigt samtykke.

Ifølge Forbrugerombudsmanden føler 17 af forbrugerne sig samtidig vildledt af Grøn Elforsynings sælgere.

Grøn Elforsyning er ikke enig i hele Forbrugerombudsmandens konklusion, men vælger alligevel at lukke sagen ved at betale bøden.

»Vi taler hver uge med tusindvis af kunder og potentielle kunder, så det kan naturligvis ikke undgås, at der sker fejl eller misforståelser i enkelte tilfælde. Det kan heller ikke afvises, at forbrugernes oplevelse af, hvad der er foregået i et opkald for to år siden, kan ændre sig over tid – ikke mindst når klagen til Forbrugerombudsmanden er indgivet af en konkurrent,« siger Helal Jan, adm. direktør i Grøn Elforsyning og fortsætter:

»Vi gemmer dog ikke samtaler så lang tid tilbage, og derfor har vi ikke mulighed for at be- eller afkræfte forbrugernes udlægninger i de 17 sager om vildledning. Jeg kan dog på ingen måde genkende det billede, som Forbrugerombudsmanden har forsøgt at tegne af os i anklagen. Vi er et af de energiselskaber, der har den højeste troværdighed ifølge Trustpilot, så hvis der er begået fejl, er det i hvert fald ikke et generelt billede af vores måde at drive forretning på.«

Denne udmelding bakkes op af tal fra Ankenævnet for Energiområdet. Her har Grøn Elforsyning siden opstarten i 2021 kun haft én sag. Dermed er selskabet blandt dem i landet med færrest klager fra egne kunder.

Bruger samme platform som andre aktører

Når det kommer til den del af sagen, der handler om manglende samtykke, er der dog elementer i Forbrugerombudsmandens sagsfremstilling, som Grøn Elforsyning blankt erkender:

»Efter at have gennemgået de 27 klager kan jeg konstatere, at vi har lavet fejl i 10 tilfælde. Vi har foretaget tre fejlopkald over de seneste to år, og så har vi en tidligere leadleverandør, der ikke er i stand til at sende os dokumentation for samtykke i syv tilfælde. I disse i alt 10 tilfælde har vi altså ikke været dygtige nok, så her er vores vigtigste opgave fremadrettet at sikre, at vi ikke kommer til at stå i samme situation igen,« siger Helal Jan, der samtidig undrer sig over, at Forbrugerombudsmanden afviser Grøn Elforsynings dokumentation for samtykke i de øvrige 17 sager.

»Vi har indhentet samtykke efter den metode, som Forbrugerombudsmanden tidligere har anbefalet som branchemetode. Vores leads bliver i øvrigt indhentet på samme platform og efter samme metode, som en række andre store aktører på henholdsvis energi- og telemarkedet også anvender. Hvis det nu viser sig, at Forbrugerombudsmanden ikke længere anerkender denne metode, så er vi sandsynligvis ikke de eneste, der skal stå skoleret hos Forbrugerombudsmanden den kommende tid,« siger han.

For Grøn Elforsynings vedkommende er sagen dog nu afsluttet.

Læs også:

Grøn Elforsyning accepterer bøde på 700.000 kroner for telefonsalg uden samtykke

0
Grøn Elforsyning accepterer bøde på 700.000 kroner for telefonsalg uden samtykke

BUSINESS. Energiselskabet Grøn Elforsyning har accepteret en bøde på 700.000 kroner, efter at Forbrugerombudsmanden i oktober 2024 anmeldte selskabet til politiet for overtrædelse af reglerne for telefonsalg og vildledning af forbrugere. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse onsdag morgen.

Anmeldelsen skete på baggrund af 27 klager fra forbrugere, der havde modtaget telefoniske henvendelser fra Grøn Elforsyning uden at have givet gyldigt samtykke. Opkaldene fandt sted i perioden fra den 27. oktober 2022 til den 18. juli 2024.

Ifølge klagerne fra 17 af forbrugerne blev der under opkaldene desuden afgivet urigtige oplysninger fra sælgerne, blandt andet løfter om besparelser uden konkret viden om forbrugernes eksisterende elaftaler. Nogle forbrugere oplyste desuden, at sælgerne præsenterede sig som repræsentanter for enten »Grøn Energi« eller »Grøn El«, frem for Grøn Elforsyning.

Forbrugerombudsmand Torben Jensen siger:

»Det er ikke tilladt for elselskaber at kontakte forbrugere uden deres samtykke. Hvis det alligevel sker, vil aftaler indgået under sådanne opkald være ugyldige.«

Han uddyber:

»Vi har i flere år haft fokus på telefonopkald uden forbrugernes samtykke samt sager, hvor forbrugerne oplever vildledning. Det har medført flere sager og bøder.«

Forbrugerombudsmanden minder samtidig om, at forbrugere har 14 dages fortrydelsesret ved aftaler indgået over telefonen. Ønsker man at fortryde en aftale, skal man kontakte selskabet skriftligt, for eksempel via e-mail.

»Vi kan ikke være bekendt at lade borgerne i stikken«

0

STØJ. I kølvandet på mandagens byrådsmøde i Fredericia, hvor flere borgere udtrykte frustration over støjgener fra Fredericia Havn, går løsgænger Karsten Byrgesen nu på banen med skarp kritik af byrådets håndtering af støjproblemerne.

Karsten Byrgesen har længe kæmpet imod støjgenerne fra havnen, og tirsdag formiddag stod han ved havneområdet i Fredericia, hvor han tydeligt understregede alvoren i situationen.

»Det er en sag, der går borgerne meget på, og det går også mig rigtig meget på. Vi ved med sikkerhed, at støj gør folk syge. Derfor er det helt afgørende, at vi tager problemerne alvorligt,« siger Karsten Byrgesen.

Han forklarer, at støjen, borgerne oplever, falder i to kategorier.

»Der er den støj, der simpelthen gør ondt i ørerne, fordi den ligger meget højt på decibelskalaen. Og så er der den lave, brummende baggrundsstøj, som næsten får væggene og ruderne til at dirre. Det er især den støj, som holder borgerne vågne om natten,« fortæller han.

Under mandagens byrådsmøde var flere borgere mødt op for at udtrykke deres utilfredshed med støjgenerne, og der opstod en til tider ophedet debat, hvor udvalgsformand Tommy Rachlitz Nielsen (C) svarede på kritikken. Karsten Byrgesen mener dog ikke, at borgerne blev taget seriøst nok:

»Jeg er utrolig glad for, at så mange mennesker mødte op og gav deres frustration til kende. Men det gør også ondt at se, hvordan sagen blev håndteret. Problemerne blev taget utrolig dårligt ned af udvalgsformanden, Tommy Rachlitz Nielsen, som også sidder i havnens bestyrelse. Generelt føler borgerne sig ikke hørt, og det er ikke acceptabelt,« siger Byrgesen.

For Karsten Byrgesen handler støjproblemerne ikke blot om gener, men også om, hvordan Fredericia bliver opfattet som by.

»Jeg kæmpede hårdt imod etableringen af den nye havn, fordi jeg kunne se store problemer med støj allerede i planlægningsfasen. Alle de bekymringer, jeg udtrykte dengang, er desværre blevet til virkelighed, og jeg frygter, at støjen kun bliver værre med tiden,« siger han og fortsætter:

»Det handler om at finde løsninger. Jeg oplever ikke en politisk vilje til at håndtere støjen effektivt. Man kan ikke være bekendt at lade borgerne i stikken på den her måde.«

På spørgsmålet om, hvad der konkret skal ske nu, er Byrgesen klar:

»Vi skal stille klare krav til havnen og virksomhederne om, at de skal overholde støjgrænserne. Selvfølgelig kan vi ikke kræve ændringer fra den ene dag til den anden, men vi kan sige: Her er reglerne, og her er jeres nuværende støjbillede. Så skal vi give dem en tidsfrist, for eksempel 24 måneder, til at få bragt støjen ned på et acceptabelt niveau. Så ved borgerne også, at der sker noget konkret.«

Karsten Byrgesen understreger, at reglerne for støj skal gælde alle virksomheder – uden undtagelse.

»Borgerne fortjener at blive taget alvorligt, og det gør vi kun ved at handle aktivt og målrettet,« slutter han.

»Vi forstår godt borgernes bekymringer«

0

STØJ. Mandagens byrådsmøde i Fredericia Kommune bød på en længere debat om støj fra Fredericia Havn og virksomheden Bredal. Flere borgere udtrykte bekymring for deres helbred på grund af støjgener fra havneområdet.

Formand for Klima-, Energi- og Miljøudvalget, Tommy Rachlitz Nielsen (C), der også er medlem af bestyrelsen hos ADP A/S, Fredericia Havn, svarede tirsdag på spørgsmål om debatten og sin egen rolle i sagen.

»Vi havde en længere debat, fordi vi på byrådsmødet har godkendt miljøgodkendelsen til Bredal, og det fik borgerne til at stille spørgsmål om støj og helbred,« siger Tommy Rachlitz Nielsen.

Under spørgetiden på byrådsmødet mandag blev Tommy Rachlitz Nielsen mødt med flere kritiske kommentarer. Enkelte tilhørere buede og grinede undervejs, og der blev stillet spørgsmål ved hans habilitet.

»Man skal huske på, at der sidder mange følelser uden på tøjet i sager som denne. Det er klart, at støjen har stor betydning for borgerne, og det anerkender vi. Så er vi politikere også vant til, at der indimellem kommer lidt kritiske kommentarer,« lyder det fra Tommy Rachlitz Nielsen.

Han understreger, at spørgsmålet om habilitet allerede er blevet afklaret af kommunens jurister.

»Vi har naturligvis fået undersøgt spørgsmålet om habilitet på forhånd – og endda for et stykke tid siden. Der er ikke noget problem med, at jeg sidder i både udvalget og bestyrelsen for ADP,« forklarer han.

Ud over Tommy Rachlitz Nielsen sidder også borgmester Christian Bro (S) i havnens bestyrelse, men rollefordelingen betyder, at det var Tommy Rachlitz Nielsen, der svarede på spørgsmål om støj, fordi han er formand for Klima-, Energi- og Miljøudvalget.

Borgerne spurgte under debatten, om Fredericia Kommune har en plan for at løse støjproblemerne. Tommy Rachlitz Nielsen understreger, at kommunen hele tiden følger sagen tæt.

»Der er løbende planer for at håndtere støjproblemerne. Når der kommer klager, så agerer myndigheden, som i dette tilfælde er kommunen. Vi ønsker det bedst mulige samarbejde mellem kommune, borgere og havn, og det er det, vi hele tiden arbejder på,« siger han.

Den miljøgodkendelse, som blev vedtaget på byrådsmødet mandag, kan påklages, hvis nogen mener, at sagsbehandlingen ikke har været i orden.

»Vi har truffet en afgørelse om Bredal-sagen, og hvis den bliver påklaget, så håndterer vi det. De muligheder er der netop for at sikre, at alting foregår efter reglerne,« slutter Tommy Rachlitz Nielsen.

Læs også

Låge 21: Re-Love: Når julens gaver findes som skattejagt

Låge 21: Re-Love: Når julens gaver findes som skattejagt

0
December i Middelfart er noget særligt. Byen falder ikke helt til ro i årets sidste måned. Tempoet skifter, blikkene bliver mere søgende, og mange...
Rocken reddede julen i Fredericia

Rocken reddede julen i Fredericia