14.7 C
Copenhagen
torsdag 18. september 2025

Fra restaurationschef til elektromotornørd

0

Rasmus Lundsgaard Jensen er ikke den type, der er bange for at få jord under neglene. Som medejer af DM Motors, en virksomhed der specialiserer sig i transmissioner så som elektromotorer til alt fra pumper, ventilation, transportbånd til vindmøller, er han kendt for sin utrættelige arbejdsiver og dedikation. Vejen dertil har ikke været lige ud af landevejen.

På et velindrettet kontor tager vi plads. Går alt vel er kontoret snart i Fredericia, hvor Rasmus kommer fra, men denne fortælling handler om en af personerne bag DM Motors A/S, nemlig Rasmus selv.

– Min kone, der også arbejder her, mener ikke, jeg har meget fritid. Hun mener til gengæld, jeg arbejder for meget, siger Rasmus med et smil. Men det er netop denne passion for arbejdet, der har drevet DM Motors frem og gjort virksomheden til en succes.

Rasmus er en familieorienteret person, og det afspejles i DM Motors’ arbejdsmiljø. Selv familiens hund er en del af virksomhedens hverdag.

– Hunden er med på arbejde hver dag, så hele familien er her på en måde. Vi har sommetider sjove oplevelser med hunden her, da den bare render rundt og nogen gange løber udenfor. Hvis der kommer en leverance, har vi bemærket, at de helst vil have, jeg lige får hunden væk fra dem først, siger Rasmus og griner. Dette skaber en uformel og familievenlig atmosfære, som alle medarbejdere nyder godt af.

Rasmus’ vej til at blive en af ejerne af DM Motors er ikke den mest konventionelle. Han startede sin karriere som uddannet elektriker, og har siden da haft en række forskellige jobs. “Jeg har arbejdet i Norge, derefter som restaurantchef på Jensens Bøfhus, gokart instruktør, stået i kiosk (Storm/Treldevejens), Assurandør – jeg har været meget rundt, indtil jeg mødte Keld (medejer af DM Motors), der er uddannet indenfor branchen, siger Rasmus.

Keld, der har over 40 års erfaring i branchen, har været en vigtig mentor for Rasmus, som selv har været i branchen i ca. 20 år.

– Jeg har lært af tidligere kollegaer og den info, jeg selv tilegnede mig. Jeg betegner lidt mig selv som en autodidakt maskiningeniør uden at ville fornærme de uddannede, som jeg har stor respekt for, siger Rasmus.

Rasmus’ historie er en historie om hårdt arbejde, tilpasningsevne og en ukuelig vilje til at lære. Hans mangeårige erfaring og dygtighed har været afgørende for DM Motors’ succes. Nu, med planer om at flytte og udvide virksomheden til Fredericia, står Rasmus og DM Motors over for en ny og spændende udfordring. Med hans track record og dedikation er der ingen tvivl om, at Rasmus vil håndtere dette nye kapitel med samme drivkraft og engagement, som han altid har gjort.

DM Motors har været en vigtig del af Rasmus’ liv i mere end to årtier, og hans personlige og professionelle liv er tæt forbundet. Han bor i Fredericia, ligesom de fleste af hans medarbejdere, og ønsker virksomheden er dybt forankret i lokalsamfundet. Med udsigten til at flytte virksomheden til et større sted i Fredericia, er Rasmus begejstret for de nye muligheder, det vil bringe.

– Vi startede i den her bygning i et rum bagved kontoret her, som skulle være salgsvirksomhed. Nu, mange år senere, er vi vokset ud af vores nuværende rammer, og vi er ivrige efter at udvide vores faciliteter for at kunne betjene vores kunder endnu bedre, siger Rasmus.

Rasmus’ dedikation til DM Motors er kun overgået af hans dedikation til hans medarbejdere og hans familie. Hans kone og hund er faste medlemmer af DM Motors’ team, og det tætte forhold mellem Rasmus og hans medarbejdere har været en stor del af virksomhedens succes.

Som en autodidakt maskiningeniør og en erfaren erhvervsleder er Rasmus Lundsgaard Jensen et eksempel på, hvad man kan opnå gennem hårdt arbejde, passion og en utrættelig vilje til at lære. Med hans ledelse ser fremtiden for DM Motors lys ud, og vi ser frem til at se, hvad det næste kapitel vil bringe for både Rasmus og DM Motors.

Ekspanderende Vejle-virksomhed søger mod Fredericia

0

DM Motors, der ligger i udkanten af Vejle på Hopballevej, vækster. I 2022 vækstede virksomheden med 53 procent, samt til dags dato i år er den vækstet med 35 procent sammenlignet med sidste år. Nu undersøger virksomheden muligheden for at flytte til Fredericia.

Kvarteret omkring DM Motors skriger ikke industriområde, og medejer af virksomheden, Rasmus Lundsgaard Jensen, siger også, at lastbiler sommetider har svært ved at finde virksomheden. Da AVISEN ankommer bliver vi mødt af Rasmus’ hund, og derefter gik turen ind til et bord ved kontoret.

– Vi startede i den her bygning i et rum bagved kontoret her, som skulle være salgsvirksomhed, da vi havde en samarbejdspartner. Han solgte så, og så ændrede alt sig, og vi begyndte at importere fra Kina. Vi kom fra en konkurrerende virksomhed og byggede et lager på, siger Rasmus Lundsgaard Jensen om, hvad der startede det hele.

En af DM Motors’ ansatte. Han kalder sig firmaets vigtigste medarbejder med et glimt i øjet. Foto: AVISEN

Den oprindelige plan ændrede sig. Virksomheden blev startet af tre partnere, men er i dag ejet 50 procent af Rasmus Lundsgaard Jensen og Keld Johannessen.

– Vi var tre, der startede virksomheden her. Keld og jeg har i dag 50 procent hver, siger Rasmus, der oprindeligt blev ansat af Keld for mere end 20 år siden som juniorsælger i en anden virksomhed Sammen startede de DM Motors i 2008.

Virksomhedens navn, Dutchi Motors, stammer fra det hollandske selskab, der hjalp dem med at starte op. Da deres hollandske partner fik et attraktivt tilbud fra et amerikansk selskab, var det op til Rasmus og Keld at videreføre virksomheden.

– Vi sadlede om og importerede selv, forklarer Jensen.

Rasmus’ hund kom med på rundturen rundt hos DM Motors. Hunden er med på arbejde hver dag. Foto: AVISEN

DM Motors er specialiseret i transmissioner, elektromotorer, gear, frekvensomformer, koblinger og så videre. De har gjort det til deres mission at finde specifikke løsninger til deres kunder, ofte i samarbejde med mange forskellige partnere. Virksomheden har i dag 1.700 kvadratmeter og 4-500 pallepladser på eksternt lager hos Universal Transport. Men væksten har skabt behov for mere plads, og de ser nu mod Fredericia.

– Vi havde overvejet at bygge til her, men det vil koste for meget, og vi ligger uden for lands lov og ret. Logistikmæssigt er det også svært. De sidder fast i gården om vinteren, og det er svært at finde. Vi skal gerne ud i et industrikvarter, hvor der er synergieffekt og markedsføringsværdi, så de ser, hvem vi er. I Fredericia er der mange virksomheder, der bruger elektromotorer, siger Rasmus.

DM Motors leder efter et sted med omkring 3.000 kvadratmeter, men det præcise areal vil afhænge af bygningens højde og muligheder for at udnytte pladsen effektivt. Udover lagerplads, er de også på udkig efter kontorplads og muligheden for at etablere et værksted.

– Ønsketækningen er Fredericia, fordi jeg bor her, siger Rasmus og bemærker, at halvdelen af DM Motors’ ansatte også bor i Fredericia

– Min partner i firmaet bor i Skibet (i Vejle Kommune, red.), så han har været lidt imod. Han har sagt, det er dejligt at bo her, og det er dejligt at bo her, men det gavner ikke virksomheden så meget, har han indset, så vi leder efter noget nyt, siger han.

Som det ses på billedet er lagerpladsen trang. Derfor har DM Motors også palleplads hos Universal Transport. Foto: AVISEN

Med ti ansatte, heraf seks på fuldtid, er virksomhedens behov for passende faciliteter klart. Rasmus nævner, at han ønsker en beliggenhed, der giver mulighed for at en lastbil kan bakke til, og at det er muligt at læsse varer ud fra en direkte fra lastbil/container med rampe.

Som en virksomhed, der er vokset ud af sin oprindelige beliggenhed, ser DM Motors mod fremtiden med ambitioner om at finde en ny base, der kan støtte deres fortsatte vækst. Flytningen til Fredericia ser ud til at være et vigtigt skridt i denne retning.

Københavns Borgerrepræsentation vil forbyde Dronningen at køre i sin Krone 1 limousine

0

Af Karsten Byrgesen, Nye Borgerlige, Regionsrådsmedlem Region Syddanmark og byrådsmedlem i Fredericia

Gad vide om Københavns kommune også vil lukke Øresund for skibstrafik, Københavns Lufthavn, motorvejene og kraftværkerne.

Københavns kommunes udmelding om fossilfri by er ikke et Københavneranliggende, som kan dikteres til Danmark. København er som by masse en administrativ kommunal enhed, hvor en kæmpe forvaltning lever trygt og godt i ly af Borgerrepræsentationen. København som by, er alle danskeres hovedstad og ejendom, og der skal ikke herske særegne krav til, hvilket type køretøj som besøgende transporterer sig i. Der skal naturligvis være lige adgang for alle typer af køretøjer der er indregistreret og dermed godkendt i Danmark – og EU som beklageligvis er en ”følgesvend” i al dansk lovgivning. Hvad er problemet og, hvilken forskel ville gøre og til, hvilken pris, hvis benzin og dieselbiler blev forbudt i vores hovedstad.

København er omkranset af adskillige motorveje og mod øst Øresund, der som søvej er fyldt med dieselafbrændende fartøjer i alle størrelser. København er storforbruger af alle former for energi og vand og storproducent af affald. Det kan godt være, at tanken om at forbyde adgang til vores hovedstad med godkendte og lovlige køretøjer er en Københavnsk ønskedrøm, men sådan skal det ikke blive. På samme måde skal Dronningen heller ikke have forbudt sine flotte historiske køretøjer – der jo er benzindrevne.

Medierne fortæller om, at flytrafikken er på samme niveau som før Covid udbruddet. Danskere flyver udenlands som aldrig tidligere. Der gør vi og kan vi, fordi der ikke er energikrise. Der er ingen mangelsituation. Tænk på, at et større passagerfly brænder 10.000 liter jetbrændstof for at nå op i flyvehøjde og herefter 10.000 l pr. flyvetime. Er Borgerrepræsentationen holdt op med at flyve, sejle, køre i bil, bruge energi, bruge forurenende personlige plejemidler, engangsbleer til børn osv? Nej det er I ikke. I har sendt en ikke genbrugelig prøveballon op og den fejlede.

Hver ting til sin tid og når teknologierne er til stede, skal vi finde kloge og inddragende løsninger til at fortsætte kampen for en sund jordklode.

De røde fagforeningsbosser gav Lizette ”frie hænder”

0

Af Karsten Byrgesen, Nye Borgerlige, Regionsrådsmedlem Region Syddanmark og byrådsmedlem i Fredericia

Pressen svømmer af gode grunde over med beretninger om den tidligere fagforeningsboss Lizette Risgaards seksuelle krænkelser af en meget lang række af yngre mænd, som hun havde et ansættelsesforhold til. Hun har hårdt presset fremstammet en erkendelse af, at hun gramser på yngre mænd. Det er tydeligt at den røde fagforeningsboss har haft andet og mere i tankerne end fantasier om løn og ansættelsesforhold. Det er slemt, men værre er det, at der åbenbart, kunne have været sat en stoppe for overgrebene for længe siden. Vi har alle en pligt til at påtale og- eller anmelde mistanke om eller kendskab til overgreb. Det er påfaldende, at en lang række prominente fagforeningsprofiler med et fast blik fortæller til journalister, at ”alle” har kendt til Risgaards krænkelser. Risgaards krænkelser får dermed røde fagforeningsbosser til at ligne dele af præsteskabet i den katolske kirke. Hvorfor gjorde I ikke noget ved det? Hvorfor lod I stå til? Frygtede I i højere grad for jeres egen position, magt og milliongage og alle de gode ”ben”. Var det derfor at, I gav bossen ”frie hænder” og nøjedes med passivt at se til. Hvis jeres såkaldte advokatundersøgelse skal give mening, er det jer, der skal undersøges. Lizette har indrømmet og der er afregnet – i første omgang. Det er påfaldende, at jeres ihærdighed og jagt og handlekraft overfor virksomhedsejere der ikke, vil lave en overenskomst med jer er kontant og hårdhændet. Virksomheder bliver boykottet, intimideret, udsat for blokade og meget mere indtil konkurs, sammenbrud eller kapitulatuion. Der lægges der ikke fingre imellem. Det ville være befriende, hvis I tager jeres egen medicin og lusker skamfuldt af. Her giver det mening at følge Lizettes spor. I har ”frie hænder”.

Esbjerg truet af konkurs

0
(Foto: AVISEN)

Den sportslige præstation for den traditionsrige klub, Esbjerg fB, har været dybt skuffende de sidste par år. Disse nedslående resultater er nu blevet spejlet i klubbens finansielle situation.

Mandag aften blev klubbens årsrapport offentliggjort, og den tegner et alarmerende billede af EfB’s tilstand.

Med et tab på mere end 29 millioner kroner står klubben over for en reel risiko for konkurs.

Det fremgår af revisorens uafhængige erklæring i rapporten, at der er ‘betydelig usikkerhed omkring vedvarende drift’.

– Rapporten understreger, at der er en markant usikkerhed, som kan give anledning til seriøs tvivl om virksomhedens evne til at fortsætte driften, står der i rapporten.

Rapporten fortsætter med at påpege, at der mangler otte millioner kroner i budgettet for 2023 for at dække likviditetsbehovet.

Udviklingen af spil

0
*Reklamelink | +18 | Spil ansvarligt | Rofus.nu | Stopspillet.dk

Gaming er blevet det helt store i de seneste par år. Der findes nu flere online fora, hvor man kan spille med ligesindede, og der findes sågar turneringer både for hyggespillere og de helt topprofessionelle.

Ligesom der findes elitesportsudøvere. Der er endda opstået en hel sportsgren, der går under navnet esport, og ligeledes er de mange muligheder for kasinospil på nettet virkelig også steget.

I denne niche er der også helt store turneringer og det er denne kasino niche, vi skal se nærmere på her i denne artikel. For hvor kommer kasinospil i grunden fra og hvorfor er det blevet så populært?

Spil er en ældgammel opfindelse

Spil og det med at designe forskellige spil har altid været én af menneskets yndlingsmåder at fordrive tiden på. Hvis vi ser tilbage i historien, så finder vi eksempler på tidlige udgaver af både skak og backgammon, som vi stadig spiller i dag, og i de ældgamle kinesiske civilisationer finder man bevis på, at de har udviklet kortspil.

Generelt findes der rigtig mange spil, som har deres oprindelse i Kina. Spil har altid været en god måde at være social på og udnytte tiden, men i dag har spilleoplevelsen i høj grad flyttet sig over på nettet med udviklingen af online casino, som i dag tilbyder en bredt udvalg af forskellige spil som for eksempel poker, blackjack og roulette.

Begyndelsen på kasinospil

Kasinospil har længe været en spændende del af folks liv. De har nemlig altid spillet forskellige former for kortspil og med internettets opfindelse og udvikling, blev det nu også muligt at spille kasinospil på nettet.

Historien bag kasinospil på nettet tager os tilbage til starten af 2000’erne. Det er helt forståeligt, for det var på dette tidspunkt, at computere og internettet for alvor begyndte at finde vej ind i stuerne hos helt almindelige mennesker.

Det første online kasino blev faktisk lanceret helt tilbage i 1995 og det åbnede pludselig op for helt nye spilleoplevelser i og med, at man pludselig kunne sidde i sit eget hus og spille sammen med og mod spillere fra den anden side af verden.

Der er mange forskellige kasinospil, men et af de mest populære er poker, og spillets popularitet steg også tilbage i starten af 2000’erne.

Her skete der nemlig det fantastiske, at den fuldstændig ukendte pokerspiller med det spektakulære borgerlige navn Chris Moneymaker kom ind fra sidelinjen og vandt World Series of Poker.

Dermed blev den almindelige danskers begejstring for spillet vakt og det passede meget godt med internettets fremmarch. Der begyndte at poppe flere og flere online kasinoer op og i dag er der rigtig mange forskellige varianter at vælge imellem.

Fremtidens kasinospil

De forskellige udbydere gør rigtigt meget for at holde sig på forkant med udviklingen og især angående elementer som grafik, lyd og spilleoplevelse.

Det har resulteret i, at man nu kan opleve en helt unik måde at spille på. Fremtiden ser også lys ud i forhold til at teknologien konstant bliver forbedret og mulighederne bliver flere og flere.

Nu kan man spille på alle mulige forskellige enheder som for eksempel PC, smartphone, tablet og meget mere – du skal faktisk bare have en enhed med adgang til internettet.

Noget af det, der nok kommer til at spille en større rolle i fremtiden, er virtual reality. Det er en genre, der allerede er veludviklet og som hele tiden bliver forbedret og videreudviklet.

Der er faktisk allerede mulighed for at spille blandt andet poker og blackjack på flere virtual reality-konsoller og teknologien har skabt en interaktiv oplevelse, hvor spilleren føler sig som en del af spillet.

Masser af muligheder

Der er dermed masser af forskellige muligheder, hvis man gerne vil give sig i kast med, hvis man har lyst til at prøve kasinospil på nettet.

Der er mange muligheder for spilleoplevelser, god grafik og diversitet i forhold til spillene.

Gudmundsson i ekstase: Det betyder utrolig meget

0

FHK’s træner, Gudmundur Gudmundsson, var nærmest uden ord efter søndagens triumf mod Skanderborg Aarhus, der sikrede FHK en historisk plads i DM-semifinalen. Med et glimt i øjet og en tydelig stolthed i stemmen fortalte han om kampen, holdet og den utrolige rejse, de har været på.

FHK vandt kampen med 26-24. Det hele eksploderede i én stor jubelrus efter kampen. Da jublen havde lagt sig kunne FHK-lejren først ikke finde Gudmundsson. Efter at have ledt viste det sig, at han var på live-tv.

Imens stod formand Bent Jensen og administrerende direktør Thomas Renneberg-Larsen i omklædningsrummet, og jublede med spillerne, og roste holdets præstation. Efterfølgende stødte Gudmundur Gumundsson til, og da det var overstået, var det tid til at give et interview til AVISEN.

– Det betyder utroligt meget. Da jeg kom til FHK, fik jeg chancen for at bygge noget op. Det er min første sæson, og vi har opnået fantastiske resultater med dette hold. Holdet har spillet utrolig godt i slutspillet. Vi har kun tabt en enkelt kamp i en meget stærk pulje. Jeg er meget stolt, men det er også fortjent. Det var vores målsætning at nå semifinalen, da vi først kom i slutspillet, sagde Gudmundsson, da han blev spurgt om, hvad semifinalepladsen betyder.

Gudmundsson understregede, hvor vigtig fansenes støtte har været for holdet. Omkring 600 fans var på plads i Aarhus for at støtte holdet, og de dannede en massiv lydkulisse for at støtte FHK.

– Det er fantastisk at opleve den opbakning, vi har fået. Selvom det ikke var vores bedste kamp i dag, og vi begik fejl, formåede vi at spille godt i nøgleperioder af kampen, sagde Gudmundur Gudmundsson.

I slutningen af kampen trådte særligt Reinier Taboada i karakter. Cubaneren scorede det afgørende mål til 25-24, der sendte FHK i ekstase i sejren, som med et mål i sidste sekund blev til en sejr på 26-24.

– Vores taktiske dispositioner var nøje planlagt. Vi havde designet spillet, så Reinier Taboada kunne træde ind i de sidste 12 minutter. Emil Tellerups indsats var intet mindre end fantastisk, og Jakob Frederiksen fulgte trop med en lige så imponerende optræden. Vores forsvar var lige i skabet – vi begrænsede Skanderborg Aarhus til bare 11 mål i anden halvleg. Det var en kollektiv præstation af høj klasse, forklarede Gudmundsson.

Nu venter Aalborg i en semifinaleserie, hvor der spilles bedst af tre kampe. Nu vil Gudmundur Gudmundsson stille sigtekornet ind efter at drille de nordjyske favoritter.

– Det er ikke nok bare at være i semifinalen – vi skal også præstere der. Vi skal få det bedste ud af det, sagde Gudmundsson.

Gudmundssons personlige CV tæller blandt andet OL-sølv med Island og OL-guld med Danmark, men præstationen med FHK har også en særlig plads hos ham.

– Det betyder utrolig meget for mig, for jeg elsker at bygge noget op. Det er derfor, jeg er her. Vi kan være meget stolte af holdet. Nu skal vi bare videre, sagde den stolte islænding.

FHK spiller den første semifinalekamp på søndag klokken 14:00 mod Aalborg.

Præsident Erdogan mangler lige akkurat sejren i første runde af Tyrkiets præsidentvalg: Anden runde planlagt

0

I det nylige præsidentvalg i Tyrkiet opnåede ingen kandidat det nødvendige flertal på 50 procent plus én stemme for at vinde i første runde, ifølge den øverste tyrkiske valgmyndighed, og rapporteret af Reuters. Som et resultat skal en anden valgrunde afholdes den 28. maj.

Den siddende præsident, Recep Tayyip Erdogan, fik 49,51 procent af stemmerne, mens hans nærmeste modstander, oppositionskandidaten Kemal Kiliçdaroglu, opnåede 44,88 procent. Valget var oprindeligt mellem fire kandidater, men en af dem, Muharrem Ince, trak sig tilbage kort før valget. Den tredje kandidat, Sinan Ogan, sikrede omkring fem procent af stemmerne. Kun de to kandidater med flest stemmer går videre til anden runde.

Erdogan har været en dominerende figur i tyrkisk politik i de sidste to årtier, hvor han tjente som premierminister fra 2003 til 2014, før han blev præsident – en position, han har holdt siden. Landet har ikke længere en premierministerpost.

Skatteminister står fast på kilometerbaseret vejafgift trods protester fra lastbilsektoren

0

Skatteminister Jeppe Bruus (S) understreger, at den tunge vejtransportsektor ikke bidrager tilstrækkeligt gennem skatter og afgifter, set i lyset af dens betydelige omkostninger relateret til vejbelastning, trafikpropper, sikkerhedsproblemer og miljøforurening. Trods blokader af lastbiler på motorveje og tilkørselsveje mandag, i protest mod forslaget om en kilometerbaseret vejafgift, står ministeren fast på sin position.

– Jeg har ikke planer om at trække forslaget tilbage. Dog er vi lydhøre overfor den kritik og bekymring, der kommer til udtryk, udtaler Jeppe Bruus.

Blokaderne er arrangeret som en form for demonstration mod afgiften. Jeppe Bruus bemærker, at det er en del af demokratiet at udtrykke sin utilfredshed, så længe det sker inden for lovens rammer. Denne holdning deles dog ikke af Ole Birk Olesen (LA), der sympatiserer med lastbilchaufførerne og vognmændene, men ikke kan støtte ulovlige aktiviteter, der hindrer andre mennesker i at komme på arbejde, og levere deres varer.

Planen om en kilometerbaseret vejafgift blev indgået sidste år af den daværende S-regering og dens støttepartier SF, Enhedslisten og Radikale Venstre. Afgiften forventes at træde i kraft i 2025 og vil i gennemsnit betyde en omkostning på 1,30 kroner per kilometer for en lastbil, der kører på benzin eller diesel. Regeringen forudser, at denne aftale vil nedsætte CO₂-udslippet med omkring 0,3 millioner tons CO₂ i 2025 og cirka 0,4 millioner tons i 2030.

Skatteministeren anerkender bekymringerne hos vognmændene, men understreger, at afgiften også vil gælde for udenlandske vognmænd, hvilket skaber lige konkurrencevilkår. Han påpeger det overordnede formål:

– For at nå vores klimamål, skal alle sektorer bidrage til omstillingen.

Den nye afgift kan potentielt påvirke forbrugerne, men skatteministeren forventer kun en “meget marginal” effekt, da transportomkostningerne ved individuelle varer allerede er lave. 

Ny erhvervsdirektør i Spar Nord Fredericia og Middelfart: Lokal styrke og erfaring forenet

0

Lars Bo Ottesen, kendt Fredericiadreng og erfaren erhvervsmand tiltræder som ny erhvervsdirektør i Spar Nord Lillebælt. Han har første dag i sin nye stilling den 1. juli 2023. Spar Nord Lillebælt har længe søgt efter den rette kandidat til at lede erhvervsafdelingen. Nu er valget truffet med et stærkt ønske om lokal forankring.

Den nu snart tidligere ejendomsmægler har efter 12 år i branchen besluttet, at hvis han skal prøve noget nyt, så er det nu. Lars Bo Ottesen bringer en bred vifte af erfaringer med sig. Han var blandt grundlæggerne af Handelsbankens afdeling i 2004, og hans længsel efter at vende tilbage til bankverdenen har været en drivende faktor bag hans kommende karriereskifte.

Lars Bo erklærer med en begejstret tone, at han ser frem til det, der venter forude. Han har brugt sit omfattende netværk til at navigere i erhvervslivet, og det har givet ham muligheder for at skabe værdifulde løsninger for erhvervsdrivende. Hans ambition strækker sig ud over det personlige. Han ønsker at øge Spar Nords markedsandel på erhverv, og han glæder sig til at arbejde sammen med sine nye kollegaer for at nå dette mål.

– Jeg glæder mig rigtig meget til de nye gode udfordringer. Gennem mit store netværk, hvor erhverv altid har været en integreret del, har jeg nu muligheden for at skabe mange gode løsninger for de erhvervsdrivende, som jeg kender, ligeledes ser jeg frem til at udbrede kendskabet til Spar Nord som erhvervsbank sammen med mine kollegaer, fortæller Lars Bo.

Som erhvervsdirektør i Spar Nord Lillebælt vil Lars Bo arbejde tæt sammen med sit team og lokale virksomheder for at styrke bankens position som en betydningsfuld erhvervsbank i regionen. Hans fokus vil være på at opbygge og vedligeholde relationer, imødekomme erhvervskundernes behov og bidrage til den økonomiske vækst og udvikling i området.

Direktør, Torben Ploug, understreger værdien af den lokale forankring og de tilhørende kompetencer, som banken nu får med Lars Bo på holdet. Han ser det som en perfekt kombination, der bidrager til at sprede kendskabet omkring deres virksomhed. Valget af Lars Bo er ikke tilfældigt. Torben understreger, at det er en bevidst beslutning, der er truffet med henblik på at vægte lokal tilstedeværelse og forståelse med tidligere erfaring i en lignende stilling.

– Det er den lokale forankring, det er et godt match, og vi har kompetencerne. Det er de elementer, vi skal bruge til at sprede kendskabet. Det er helt bevidst, at valget er faldet på Lars Bo. Han kommer herfra, og det betyder mere at have en dyb forståelse af det lokale miljø end tidligere erfaring i en lignende stilling, siger Torben.

Lars Bo, har gennem mange år bevæget sig ind og ud af flere forskellige erhvervskredse i området og hans tilstedeværelse er ikke gået ubemærket hen. Siden han startede sin rejse ind i verdenen af erhvervsejendomme, for år tilbage er der en klokke, der har ringet i hans baghoved.

– For et par år siden, da jeg startede med erhvervsejendomme, vidste jeg, at det er nu, man skal gøre det. Der er mange parametre, der gør, at vi kan sidde her nu, men det hele startede med at jeg begyndte at se mig om efter en mulighed for at arbejde med de muligheder jeg så i erhvervslivet også udenfor ejendomsbranchen, siger Lars Bo. Netop Hans erhvervsbaggrund ser Torben som en stor styrke. Lars Bo ved hvad det vil sige at drive virksomhed i både gode og dårlige tider. Han kender vores kunders verden og det er en stor styrke. Det er vigtigt som finansiel partner at vi kan sætte os i Kundernes situation, og der har Lars Bo også den erhvervsmæssige erfaring.

Samspillet mellem Torben og ham selv, er bygget på nøje overvejelser og et grundigt match. Han trækker en parallel mellem deres partnerskab og et ægteskab, hvor balancen mellem ligheder og forskelle skaber en dynamik, der skal fungere i harmoni.

– Vi har brugt noget tid på at finde ud af, at der var et match. Vi har meget den samme tilgang til ting, for vi skal trække i den samme retning. Det skal være en styrke, men samtidig er vi også forskellige. Hvis man er for ens er det heller ikke gangbart, det er som et ægteskab, fortæller han.

Udnævnelsen af Lars Bo, markerer også afslutningen på Spar Nords flytning til deres nye Domicil, midt mellem Fredericia og Middelfart, med udsyn til motorvejen, som på mange måder også symboliserer de næste skridt for afdelingen.

– Det vi glæder os allermest til er til efteråret, hvor vi skal ud at vise, hvad vi kan som erhvervsbank. Vi er fuldt ud overbevist om, at det er essentielt for området, at der er en stor bank forankret på erhverv lokalt, siger Torben Ploug.

De kommende kolleger i Spar Nord ser også frem til at arbejde sammen med Lars Bo og værdsætter hans lokale baggrund og ekspertise.

– Lars Bo ved rigtig meget om, hvad erhvervslivet har brug for her i området. Han bringer meget mere end netværk, fortæller Torben.

Med Lars Bo Ottesens erfaring og et løfte om lokal forankring vil Spar Nord Lillebælt stå stærkt i konkurrencen om at blive den foretrukne erhvervsbank for lokale virksomheder, fortæller de i interviewet.

– Med tiltrædelsen af Lars Bo er banken godt positioneret til at navigere i de udfordringer og muligheder, der ligger forude, og for at styrke sin position som en væsentlig aktør i regionens erhvervsliv, slutter Torben Ploug.

Fra Humlebæk til Fredericia – Jonas Kruse er vokset sammen med klubben

Fra Humlebæk til Fredericia – Jonas Kruse er vokset sammen med...

0
SPORT. Det begynder stille. En dreng på fire år med en bold i hænderne i Humlebæk Håndbold. Dengang handlede det mere om leg end...
Debatindlæg om frivillige   

Debatindlæg om frivillige