Den unge iværksætter Jini Nassan fra Middelfart arbejder med virksomheden Vour. Han var træt af arbejdstiderne i fritidsjobbet, og besluttede sig for at blive selvstændig.

Jini havde et fritidsjob, men det passede ikke ind i hans skoleliv, derfor besluttede han sig for at blive selvstændig.

– I min fritid arbejder jeg på min virksomhed, som mest er et sidehop efter skolen. Udover det, så havde jeg et arbejde før, som jeg var træt af. Jeg synes, at det var irriterende at komme hjem klokken 23.00 hver eneste dag, når jeg havde skole næste dag, så jeg synes, at det var bedre, at kunne have sit eget firma, hvor man bestemmer lidt mere over sig selv, selvom det har været meget svært. I starten var det meget svært, men så med tiden begynder det at blive meget lettere, fortæller Jini Nassan.

Lønnen var også en motivation, han følte ikke, at han fik nok i forhold til, hvor hårdt han arbejdede.

Det var fedt i forhold til personalet, men jeg følte ikke, at jeg fik nok i løn i forhold til, hvor hårdt jeg arbejdede. Man arbejdede skide hårdt, og hver gang jeg kom hjem så faldt jeg bare direkte ned på min seng, og jeg kunne bare ikke mere, så af den grund, så var det sådan, at nu gad jeg ikke mere, så sagde jeg op, og sagde til min bror, at jeg gerne ville starte mit eget, og der startede han med at sige, at jeg bare skulle undersøge det inden jeg begyndte, så meget jeg kunne. Det gjorde jeg så i et par måneder faktisk, cirka et halvt år, og så gik jeg i gang, og her er vi så nu, fortæller Nassan og tilføjer:

– Både og. I starten tænkte man okay, nu kører det, vi er i gang, så det går nok, men så finder man ud af med tiden, at man bliver lidt presset, for kunderne giver ikke bare en chance, når man har et firma, for de kender dig ikke personligt. Af den grund, så kan det godt være svært nogle gange, fordi kunder kan godt presse dig, selvom de ikke engang kender dig, så kan man godt føle sig lidt presset nogle gange.

Hvorfor hedder dit firma, Vour?

– Det er fordi, jeg går meget op i, at jeg ville have et community, et fællesskab, der går over verden og tager over det. Vour det en forkortelse af ‘Devour’, og vores motto er “Devour the world”, sådan at overtage verden, og det er der det kom fra, fordi jeg gerne vil have et fællesskab, som ikke nødvendigvis tager tøjet på, bare fordi det er fedt, men for at være en del af et fællesskab.

Den første kollektion blev udsolgt, og den anden er gået rimelig godt.

– Det her er min anden kollektion. Den første kollektion blev udsolgt, og den anden kollektion er gået rimelig godt, og jeg har fået solgt en masse på min hjemmeside, min hjemmeside hedder ‘vourwrld.com’, og der har jeg fået en masse solgt, så derfor er jeg begyndt at lave hoodies og caps nu, som kommer om et par uger, siger han og tilføjer:

– Min målgruppe var unge mennesker, men begge køn, og så er der nogle gange også voksne, der køber af mig. Det er faktisk alt lige fra børn, til voksne og unge, men den største målgruppe er nok unge mennesker.

Har du gode råd til andre, der vil starte op?

– Hver eneste ord og tanker du får om et tøjbrand, det skal man bare undersøge. Du skal få så meget viden, at du bliver træt af at søge, og at når du søger på noget, at der så står, at du allerede har set det, du skal bare undersøge, undersøge og undersøge og til sidst komme i gang, siger Jini Nassan og fortsætter:

– Jeg har gang i en leverandør lige nu, og det var den største del, og det sværeste for mig at finde, men igen var det gennem internettet, at jeg søgte. Internettet er ens bedste ven, og uden det ville jeg aldrig kunne have startet sådan et brand. Min bror havde også et job, hvor han re-seller tøj, og ham gik jeg også til i starten, hvor han også hjalp mig en del.

Hvordan er det at arbejde med familie?

– Jeg vil også sige, at i sidste ende afhænger det også rigtig meget af en selv, og om man selv har lyst. Min bror sagde jo også selv, at jeg skulle være den der undersøgte det, og at han ikke ville hjælpe mig, for at jeg kunne lære det selv, og hvis han bare havde forklaret mig det, så ville jeg nok have glemt det hele næste dag. Derfor fandt jeg også ud af, at det nok var bedst, at jeg gjorde det på den måde, så jeg selv fik tankerne, og så jeg selv fik erfaring.

Hvordan er I kommet frem til jeres kunder?

I stedet for at betale for marketing og reklamer, så har vi brugt TikTok og Instagram til det, og så i stedet for at filme i Middelfart, så er vi taget til lidt større byer og har filmet som København og Aarhus. Vi har uploadet videoer, og håbet på at de har bredt sig ud. Det har nok været den nemmeste måde, at få salg på og blive populær. Det virker rigtig godt, og i fremtiden, hvis man bliver lidt større, så kan man bruge penge på reklamer og så videre.