Torsdag var medlemmer af Business Fredericia samlet til fyraftensmøde på Freddies Bar & Natklub i Fredericia. Business Bar-arrangementet, som fandt sted på natklubben i Prinsessegade, bød på en præsentation og rundvisning af stedets indehaver, Frederik Rasmussen, der delte sin vision for stedet og de kommende planer om udvidelse.

Frederik Rasmussen, som har været en del af nattelivssteder i Fredericia i mere en del år, overtog Freddies Bar & Natklub den 1. januar i år. Efter en intensiv opgraderingsproces åbnede stedet den 1. marts, og Frederik og hans team har siden arbejdet hårdt for at skabe en ny og moderne natkluboplevelse. Til arrangementet delte Frederik sin passion for nattelivsbranchen og fortalte om de fremtidige planer, herunder ønsket om at etablere en poolbar på øverste etage. Ansøgningen om udvidelsen ligger allerede hos Fredericia Kommune.

Arrangementet begyndte med, at Frederik Rasmussen holdt et oplæg, hvor han fortalte om tankerne bag Freddies Bar & Klub.

– Vi synes, der manglede et sted i byen, der appellerer til et bredt publikum. Der har været steder for de modne og steder for de helt unge, men vi manglede noget i midten, forklarede Frederik under sin præsentation.

Med Freddies Bar & Natklub har han skabt et miljø, hvor gennemsnitsalderen varierer mellem knap 30 år om fredagen og 35+ om lørdagen. Gæsterne spænder fra 18 op til 75 år, og Frederik forklarer, at responsen fra gæsterne har været yderst positiv:

– Vi har skabt et sted, hvor alle kan føle sig hjemme, sagde Frederik.

Inde på Freddies er der et rum indrettet som en bodega. Det er det gamle rygerrrum fra eksempelvis Old Irish.

Musikken er en central del af oplevelsen og spænder fra klassikere som Bruce Springsteen og Queen til nutidige hits fra Tobias Rahim. På travle aftener kan Freddies have over 1.200 gæster igennem, og Frederik understreger vigtigheden af at sikre, at både musik og service er i top.

For at optimere gæsternes oplevelse har Freddies Bar & Natklub indført et system med QR-koder. Ved at scanne en kode med telefonen kan gæsterne få adgang til et digitalt menukort og bestille deres drikkevarer direkte fra mobilen. Systemet fungerer især godt i begyndelsen af aftenen og reducerer ventetiden markant.

– Vi lukker for systemet senere på natten, når der er for mange gæster, og vi ikke kan opretholde servicen ordentligt, forklarede Frederik.

Netværk og erhvervsliv

Efter præsentationen og rundvisningen var der mulighed for netværk og samtale mellem Business Fredericias medlemmer. Arrangementet gav de deltagende et sjældent indblik i stedets udvikling og Frederiks tanker om nattelivet i Fredericia. Business Bar-arrangementet skabte en unik ramme, hvor erhvervsliv og natteliv kunne mødes og udveksle ideer.

Freddies er opdelt i tre. Det første man møder er “floor”, som ses her.

Freddies Bar & Natklub markerer dermed en ny æra i Fredericias natteliv og fungerer som et kulturelt samlingspunkt, hvor både unge og ældre kan mødes. Med de kommende planer om en poolbar og en fortsat udvikling af stedet har Frederiks vision om at skabe et inkluderende og dynamisk miljø vundet genklang blandt både byens gæster og erhvervslivet.