Den 1. maj blev LIVA Stormarked en del af MENY og det samme gør deres flere end 100 medarbejdere, som kan se frem til flere uddannelsesmuligheder og et større fællesskab, udtaler købmand Michael Bro Christensen.
Samme personale, samme gode service. LIVA Stormarkeds mere end 100 medarbejdere skifter nu LIVA-uniformen ud med en lyseblå MENY-skjorte, men selvom skjorten skifter farve, vil værdierne og serviceniveauet være det samme, siger tidligere ejer af LIVA Stormarked og nu købmand i MENY Liva, Michael Bro Christensen:
– LIVA er noget særligt for mange af Koldings borgere, og det skyldes vores dygtige medarbejdere, som kender deres kunder og altid har leveret et højt serviceniveau samt haft de rigtige værdier i bagagen. MENY deler mange af de værdier, og derfor har det været naturligt, at vores medarbejdere kan fortsætte, ligesom Vivi og jeg kan fortsætte som købmænd. Derudover har det en masse fordele at blive en del af en MENY-kæden, fortsætter Michael Bro Christensen.
Mere uddannelse og et større fællesskab
MENYs læringsforløb og uddannelser spænder fra elev- og talentuddannelse til ledelsesuddannelser og købmandsuddannelser.
Medarbejderne får løbende uddannelse gennem kurser både fysisk og digitalt, og derfor mulighed for at gøre karriere inden for detail og give kunderne endnu bedre faglig vejledning.
Det glæder f.eks. Mads Jensen som er én af de medarbejdere, der fortsætter i MENY Liva:
– Det er superfedt, at vi får mulighed for at specialisere os og uddanne os løbende. Nogle gange kan man godt være blind for karrieremulighederne i detailbranchen, så det er fedt at komme ind et sted, hvor der er mulighed for at udvikle sig fagligt og personligt, siger salgsassistent Mads Jensen.
Udover uddannelse er MENY i gang med en ambitiøs digitaliseringsplan, hvor MENY blandt andet har implementeret flere digitale løsninger som e-handelsplatformen MENY Vin og fordelsprogrammet MENY kortet.
Medarbejderne kan derfor se frem til at blive en del af en kæde i digital udvikling, og kunderne kan se frem til flere digitale fordele.
Samme grossist og gode hverdagspriser
LIVA har igennem mange år været kunde hos grossisten Dagrofa, og selvom meget af sortimentet derfor vil være det samme, kan kunderne også glæde sig til nye spændende varer på hylderne. Efter ombygningen til efteråret vil de velkendte MENY-koncepter som fersk fisk, delikatesser og ost være at finde og udforske i butikkerne.
Et andet koncept, der bliver integreret, er prisprogrammet ’Hverdagspris’ der sikrer, at butikskædens kunder altid kan finde mere end 400 basisvarer til en pris på niveau med discountbutikkerne.
– Hverdagspris’ omfatter en lang række varer, som danskerne bruger mest i dagligdagen som f.eks. bananer, mælk, flåede tomater og vaskemiddel.
LIVA Stormarked blev oprindeligt stiftet af købmændene Lissy og Vagner Bro Christensen, som i 1968 flyttede til Kolding med drømmen om at åbne et supermarked. Børnene, Vivi Bro Gregersen og Michael Bro Christensen, har senere taget over, og selvom butikkerne skifter navn og ejer fortsætter Vivi og Michael som ansatte købmænd i butikkerne sammen med de mere end 100 medarbejdere.