Bryggeriet vandt årets CSR-pris for sit vandeffektive bryggeri samt Årets Lancering for lanceringen af 1664 Rosé.

Da hele branchen var samlet ved det årlige brancheeventet, MLDK Mærkevareleverandørerne hev Carlsberg Danmark hele to priser hjem.

Branchen kårede Carlsberg Danmark som vinderen af Mærkeleverandørernes CSR-pris 2022 for sit vandeffektive bryggeri.

– Vi er meget glade og stolte over, at branchen anerkender vores arbejde. Vandgenindvindingsanlægget på vores bryggeri betyder, at vi har reduceret bryggeriets vandforbrug til øl- og sodavandsproduktion til blot 1,4 liter pr. produceret liter, siger Tenna Skov Thorsted, sustainability manager i Carlsberg Danmark.

Vandgenindvindingsanlægget på Carlsbergs bryggeri i Fredericia har gjort det til verdens mest vandeffektive bryggeri. Ved at genanvende 90 % af alt procesvand fra produktionen har Carlsberg Danmark reduceret bryggeriets vandforbrug til øl- og sodavandsproduktion til blot 1,4 liter pr. produceret liter. Anlægget reducerer også bryggeriets energiforbrug med 10% takket være biogasproduktion og recirkulering af varmt vand.

CSR-prisen gives til et brand eller virksomhed, der har markeret sig inden for bæredygtighed gennem lancering af et nyt innovativt produkt, emballageløsning eller ydelse, der på en markant måde viser nye veje til at reducere miljø- og klimabelastningen inden for dagligvarer.

Vandt også Årets Lancering

1664 Rosé blev kåret som vinderen af Årets Lancering 2022 for sin lancering af den frugtige kombination af øl og rosé.

– Vi er meget glade og stolte over den flotte pris. Med 1664 vil vi gerne udfordre rammerne for, hvad et øl-brand kan være og med vores lancering af 1664 Rosé har vi kunnet tilføre noget helt nyt til markedet. Forbrugerne har taget den frugtige og forfriskende smag til sig i stor stil og med vores store tilstedeværelse i sommerens festivalsæson har vi opbygget et stort kendskab, som giver os mulighed for at arbejde videre med produktet, siger Amanda Lunding Smith, brand manager for 1664 hos Carlsberg Danmark. 

Der blev blandt andet lagt vægt på, at 1664 Rosé var nyskabende og formåede at udvide målgruppen ved at kombinere de to stilarter øl og rosé.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her