I hele tre kategorier er Louis Nielsen i top 3 ifølge en ny omfattende undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia. Louis Nielsen er blandt andet i top 3 som Danmarks bedste butikskæde. Vinderne afsløres 30. marts

En ny uvildig undersøgelse* fra Retail Institute Scandinavia placerer Louis Nielsen i top 3 blandt kundernes favoritbutikker. Undersøgelsen er lavet blandt 2500 kunder fra 130 butikskæder i Danmark.

Det er i kategorierne Årets butikskæde, Årets innovationspris og Årets Marketingpris, at Louis Nielsen ligger i top 3. Hvem, der løber med priserne som vindere af Retail Customer Awards, afsløres ved en uddeling den 30. marts.

Hos Louis Nielsen Fredericia er indehaver og chefoptiker Michael Biegala stolt over top 3-placeringen, specielt i kategorien ”Årets butikskæde”.

Og den stolthed deles af administrerende direktør for hele kæden:

– Det er stort at være blandt de tre bedste butikskæder i Danmark. Specielt i en så stor undersøgelse, hvor kunderne er blevet spurgt, siger Mads Nygaard, der er direktør i Louis Nielsen.

Den samlede oplevelse tæller

Ifølge Retail Institute Scandinavia går prisen for Årets butikskæde netop til den, der formår at skabe en samlet god købsoplevelse for kunderne, når de er i den fysiske butik.

– Dette gælder både i forhold til kundeservice, atmosfære, udvalg, renlighed, medarbejdernes viden og kvalitet m.m. Kunderne forlader butikken glade og tilfredse, og ønsker i høj grad at anbefale butikken til deres omgangskreds, står der i beskrivelsen af prisen.

Kendt fra reklamerne

Mange kender Louis Nielsen fra TV og fra annoncer. Det er blevet bemærket hos kunderne, som derfor også har stemt Louis Nielsen ind i top 3 i den pris, som Retail Institute Scandinavia uddeler for den bedste markedsføring:

– Det er ingen tvivl om, at Louis Nielsen har formået at imponere sine kunder med nytænkende marketingkampagner, og derfor er Louis Nielsen nu blandt de top 3 nominerede til at vinde Årets Marketingpris i Retail Customer Awards 2022, siger Retail director Dorte Wimmer.

Stor undersøgelse bag nomineringen

Undersøgelsen, der ligger til grund for Retail Institute Scandinavias prisuddeling, inkluderer over 130 butikskæder i Danmark, hvor 2500 kunder har svaret på en række spørgsmål. Det samme antal kunder til hver eneste kæde er blevet stillet en række spørgsmål, hvilket betyder, at alle kæder har lige stor chance for at vinde.

De endelige vindere udnævnes ved et awardshow den 30. marts.