Man kan godt være sin helt egen og så alligevel tjene penge i hotelbranchen. Det er Kolding Hotel Apartments et lysende eksempel på. Det tidligere Kolding Byferie har sideløbende med sit navneskifte været igennem en målrettet proces omkring udvikling af både lejligheder og serviceydelser til sine gæster.
Og både private og erhvervsturister kvitterede for indsatsen i 2016. Det betød en tredobling af overskuddet i forhold til året før, så det lød på godt 2,37 mio. kr.
“Der har været godt gang i Kolding i 2016 både på events og anlægsaktiviteter, og det smitter selvfølgelig af på os, fordi vi har både turister og erhvervsgæster. Men vi er ikke blege for selv at tage en stor del af æren for det gode regnskab, siger direktør Jeanette Therkildsen og uddyber:
“Vores navneskifte til Kolding Hotel Apartments har gjort det tydeligt, hvad vi egentlig er for et sted. Vi udlejer ikke bare lejligheder, som det gamle navn antydede, men tilbyder en lang række faciliteter og services, der svarer til hotellernes. Oven i det har man mere plads og flere muligheder hos os, end man har på et traditionelt hotel. Det gælder både erhvervskunder, der f.eks. kan lave gode aftaler om langtidslejemål og familier, der kan bo flere sammen i én lejlighed,” fortæller hun.
Nyheder og overraskelser
Navnet er langt fra det eneste, der er ændret. I 2016 blev Kolding Hotel Apartments færdig med at sætte samtlige lejligheder i stand med tydelig hovedvægt på lyst, nordic design. Noget, som mange gæster udtrykker stor begejstring for. Samtidig har en lang række andre tiltag som f.eks. loungen, hvor der serveres både morgenbuffet og forfriskninger været en stor succes. Det samme har Lånekassen med alt fra neglelakfjerner til selfie-stænger for bare at nævne et par eksempler.
Alle de initiativer og flere til sker under parolen “Stay Surprised”, som bunder i en oprigtig tro på, at selv små overraskelser gør en stor forskel for gæsterne.
“Vi vil give vores gæster lidt mere, end de forventer af et hotelophold,” siger Jeanette Therkildsen.
Stærkt samarbejde med attraktioner og restauranter
Kolding Hotel Apartments gør også alt for at udnytte sin centrale beliggenhed i hjertet af Kolding. Det sker ved at samarbejde med mange af Koldings attraktioner og restauranter om at tilbyde særlige pakkeophold med alt fra wellness over familieferie til gastronomi, og så er lejlighedshotellet en fast aktør i Koldings mange events som f.eks. Light Festivalen.
“Det betyder blandt andet, at vi får rigtig god hjælp til at udbrede kendskabet til os, fordi både gæster og besøgende deler deres oplevelser på sociale medier, hvor vi også selv er meget aktive. Også her kan vi se, at vores initiativer og vores mantra om, at selv små overraskelser gør en stor forskel, virkelig slår igennem,” vurderer Jeanette Therkildsen.
Kolding Hotel Apartments fortsætter udviklingen af nye initiativer og koncepter og intensiverer i 2017 blandt andet sin miljøindsats, som også gæsterne i stigende grad går op i. Lejlighedshotellet er også en aktiv del af Design Week Kolding i uge 22, hvor man bl.a. kan opleve et designmarked.