The Banker vælger én Årets Bank 2014 i hvert af de 140 lande, der bliver bedømt, og i Danmark er Handelsbanken vinderen. Prisoverrækkelsen fandt sted i London torsdag den 27. november.

Prisen kommer lige efter, at også kunderne har givet udtryk for deres høje tilfredshed. I den årlige, uvildige EPSI-undersøgelse fik Handelsbanken igen i år førstepladsen i kundetilfredshed blandt både privatkunder og erhvervskunder i Danmark.

Kundernes bank
”Jeg er glad for, at vores kunder nu kan sige, at de er kunder i Årets Bank. Vi ved, at vores kunder lægger vægt på at have en lokal bank med personlig service, der samtidig har storbankens styrker. Prisen som Årets Bank ser jeg som endnu en anerkendelse af vores særlige og decentrale måde at drive bank på. En model, som først og fremmest gør vores kunder tilfredse, og som sikrer banken en god og stabil udvikling”, siger Brian Sørensen, der er direktør i Handelsbanken Fredericia.

Ingen salgsmål – kunden i centrum
Den lokale nærhed og beslutningskraft er en væsentlig del af Handelsbankens decentrale organisation. Banken har ingen interne salgsmål eller bonusordninger, der kan afstedkomme, at kunden tilbydes produkter, han eller hun ikke har behov for. Filialen i Fredericia er en del af Handelsbanken, der er Nordens mest internationale bank med over 800 filialer og kontorer i 24 lande. Hver filial er fuldt ansvarlig for sit eget, geografiske markedsområde og har mandat til at træffe egne beslutninger.

(Foto: Handelsbanken )