Mediebureauet Budskabsfabrikken.dk har købt Fredericia Avisen. Fredericia Avisen blev startet i 2006.
Fredericias netavis Fredericia Avisen har siden 2006 skrevet et væld af lokale historier, bragt reportager og dybdegående journalistik til regionens læsere. Fredericia Avisen har derfor i dag et stort antal daglige læsere, samt følgere på de sociale medier. Fredericia Avisen blev sat til salg for få måneder siden og interessen for at købe mediet har været stor. Det har dog været vigtigt for ejerkredsen bag Fredericia Avisen at finde en køber, som vil drive avisen videre, som avis:
”Med salget til Budskabsfabrikken.dk sikrer jeg, at der fortsat vil være en stærk stemme i området, der kan skabe gode historier og stille gode spørgsmål. Jeg glæder mig over at det er lykkedes at nå frem til en aftale, som jeg er helt tryg ved”, udtaler Palle Hansen, der har været ansvarlig chefredaktør på fredericiaavisen.dk gennem de sidste 11 år.
Budskabsfabrikkens ejer, fredericianeren Andreas Dyhrberg Andreassen har gennem en årrække fulgt fredericiaavisen.dk og ser mediet som en stærk platform for udvikling af lokaljournalistik indenfor flere genre, samtidig vil han gerne udvide platformen med Net-TV og Net-radio.
”Fredericia Avisen har gjort et stort stykke arbejde og har hen over årerne fået skabt en god integration med de sociale medier, hvilket vi selv har arbejdet intensivt på. Med købet kan vi udvide vores områder, så vi sikrer endnu flere typer af de dybdegående historier, der gør en forskel”, udtaler Andreas Dyhrberg Andreassen.