Der er store smil at spore hos Audi-medarbejderne i Kongens Kvarter. For Audi Fredericia har netop sikret sig den fornemme titel som Danmarks bedste Audi-bilhus, når det kommer til reparation og kundeservice. Titlen blev sikret af to hold – et hold, der deltog i den tekniske reparationskonkurrence og et servicehold. Hvert hold består af tre medarbejdere, som også undervejs arbejder sammen på tværs for at løse opgaverne.

Her brugte Torben Løbner de erfaringer, han har fået i sit daglige job som diagnosetekniker og mekaniker. Og han er sikker på, at der er meget mere værdi i at vinde, end trofæet afspejler.

– I konkurrencen kommer vi bredt rundt i alle de aspekter, vi bliver testet i til dagligt, og det gør netop, at det ikke bare er en konkurrence. Vi kan tage de erfaringer med over i vores hverdag, hvilket giver et bedre samarbejde mellem os medarbejdere, som i sidste ende kommer vores kunder til gode, forklarer Torben Løbner, der nu sammen med kolleger skal til verdensmesterskab i Sevilla til september.

Træning skaber resultater
Torben Løbners hold med tekniker-kollegerne Martin Søndergaard og Martin Arild Møller skulle i konkurrencen løse en opgave med ledningsnettet i flere Audi-modeller, som hele tiden bliver mere komplekst med integrationen af computere og sikkerhedssystemer i bilerne. Derudover skulle de løse en kundeanke over en Audi A4, der ikke kunne starte – og det gjorde de bedst af alle og slog konkurrenterne fra Randers, Viborg og Audi Odense.

– Vores hold havde brugt nogle timer på forberedelse inden konkurrencen. Det er nødvendigt, og det skal vi også gøre inden verdensmesterskabet for at kunne skabe et topresultat. Det bliver spændende at skulle dyste mod vores udenlandske kolleger, siger Torben Løbner.

Bedst i begge kategorier
Serviceholdet med Erik Matthiesen og kollegerne Kenneth Grønbech Larsen og Martin Reinert Petersen repræsenterede Audi Fredericia i den anden del af konkurrencen. Selvom Audi TwinCup blev afholdt på Comwell Kellers Park i Børkop, tæt på Audi Fredericias ”hjemmebane”, var det ikke dét, der gjorde forskellen, da der blev dystet i alt fra serviceprocessen over kundedialog til kundetilfredshed.

– Vi blev testet i lige præcis dén måde, vi arbejder på til daglig. At vi vinder bekræfter os i, at vi gør alle de rigtige ting i dagligdagen. Derfor tror jeg også, at vi kan lave et godt resultat til VM, siger Erik Matthiesen og forklarer, hvordan konkurrencen kan tages med hjem i serviceafdelingen.

– Vi kan stole på hinanden, og det er så fedt at være en del af det sammenhold. Når gutterne i værkstedet får en opgave, så ved jeg, at de løser den. Det gør, at jeg med ro i sindet kan stille mig op foran kunden og sige, hvad vi har gjort. Det er helt fantastisk og en fornøjelse at være en del af det hold og den holdånd, der i sidste ende kommer vores kunder til gode, forklarer Erik Matthiesen.

Og netop holdånden understreger servicechef Jesper Svendsen som nøglen til, at Audi Fredericias hold toppræsterer i konkurrencen og fungerer i dagligdagen.

– Det er meget glædeligt, at vores medarbejdere er så gode til at arbejde sammen, at de i en sådan konkurrence kan levere et topresultat. Det beviser, at det, vi gør i hverdagen for vores kunder, er det rigtige. Det giver hele bilhuset et boost, forklarer Jesper Svendsen.

Verdensmesterskabet i Audi TwinCup afvikles i Sevilla, Spanien til september.